طولانی‌شدن مذاکرات بهتر از شتابزدگی است

به گزارش افکارنیوز، «علاءالدین بروجردی» در مورد مذاکره هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ گفت: این مذاکرات به لحاظ کیفی از پیچیدگی خاصی برخوردار بوده و به لحاظ حجمی هم یک کار طاقت‌فرسایی است.

وی افزود: البته این که جمهوری اسلامی ایران به تنهایی در مقابل ۶ کشور یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین، روسیه و آلمان قرار گرفته نیز اهمیت مذاکره را افزایش داده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: با توجه به تجارب گذشته، ایران باید از هر گونه شتابزدگی در حصول نتیجه مذاکرات هسته‌ای پرهیز کند.

وی ادامه داد: آنچه که در مذاکرات هسته‌ای رقم خواهد خورد، بخشی از تاریخ سیاسی - بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در راستای احقاق حقوق ملی خواهد بود.

بروجردی تأکید کرد: طولانی‌شدن مذاکرات هسته‌ای بهتر از شتابزدگی در تصمیم‌گیری است.

وی افزود: از آنجایی که ما در مقابل کشوری مثل آمریکا قرار داریم، قطعاً آن‌ها از همه روش مکر و خدعه استفاده خواهند کرد تا حداقل امتیاز را بدهند و حداکثر امتیاز را بگیرند.

نماینده بروجرد اظهار داشت: عامل خستگی و سنگینی کار هم می‌تواند تأثیر منفی بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱ + ۵ داشته باشد.

وی ادامه داد: باید به تیم مذاکره کننده هسته‌ای خداقوت بگوییم و حمایت رهبر معظم انقلاب از آن‌ها یک پشتوانه محکم است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: امیدواریم با اتکا به ذات اقدس الهی و استفاده از همه تجربیات تیم مذاکره کننده بتوانند از عهده این مسئولیت سنگین به خوبی بربیاید.