ظریف: شکست مذاکرات آخر دنیا نیست

به گزارش افکارنیوز، محمدجواد ظریف در پاسخ به این سوال که برخی در جریان مذاکرات شما را به عنوان مصدق یا یادآور مصدق صدا می‌کردند در این رابطه چه احساسی داشتید؟

ظریف: خودم را در سطحی نمی‌دانم که با کسی مقایسه شوم زیرا من یک خدمتگذار کوچک هستم. مردم بزرگواری داشتند، اما من و همکارانم نتوانسته کاری شایسته محبت مردم انجام دهیم.

امیدوارم کاری انجام دهیم که ما را به عنوان خدمتگذار مردم بدانند و این که بخواهند ما را با شخصیت‌های ملی مقایسه کنند، من خودم را در این سطح نمی‌دانم.

اگر بخواهید یک کتاب در مورد هسته‌ای بنویسید نام آن را چه می‌گذارید؟



ظریف: اقتدار مقاومت مردم

قبل از سفر به چه کسی می‌گویید که برایتان دعا کند؟


ظریف: به همه می‌گویم که برایم دعا کنند، مخصوصا در همه مصاحبه‌ها این مطلب را گفته‌ام و به عنوان لغلغه زبان نمی‌گویم و به دعا و محبت مردم اعتقاد دارم. ما باورمان این است که هر چه خدا بخواهد می‌شود و هر چه خدا نخواهد نمی‌شود و یکی از چیزهایی که خواسته خدا را ایجاد می‌کند، دعا است و لذا بیشتر از هر چیز می‌خواهم دعا کنند.

اطمینان دارم حتی آن‌هایی که از ما انتقاد می‌کنند و دلواپس هستند، ما را دعا می‌کنند و این من را راضی می‌کند.

اگر مذاکرات به نتیجه نرسد چه احساسی خواهید داشت؟


ظریف: قطعا خوشحال نخواهم شد، اما دنیا به آخر نمی‌رسد و اگر روزی فکر کنم که از منافع ملی دفاع نکرده‌ام آن روز خیلی ناراحت خواهم بود و خداوند تلاش‌ها را می‌بیند زیرا بینا و آگاه است.

در رابطه با هر کلمه آن چیزی که به ذهنتان می‌رسد، بگویید.

ظریف: ژنو: خسته

فردو: تلاش دانشمندان ما مخصوصا کسانی که ۸ ساعت زیر زمین کار می‌کنند.

۱ + ۵: گروهی که گرفتارشان شدیم

تحریم: ناکارآمد

غنی‌سازی: حق مردم

غرب: جایی که باید اعتماد مردم را جلب کند و نکرده

شایان ذکر است وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته در گفتگویی تلوزیونی با بیان اینکه غربی‌ها به دلیل وجود مردم پشت میز مذاکره آمدند البته هنوز هم تلاش دارند زورگویی کنند اما در عمل به خواسته‌هایشان نمی رسند و فقط در بیاناتشان زورگویی می‌کنند، گفت: ما توانستیم خواسته‌های کوچک مردم را به پیش ببریم و نشان دادند این مردم از نظام و حکومت جدا نیستند.