توصیه لاریجانی به نمایندگان درباره بیانیه لوزان

به گزارش افکارنیوز، ایرج عبدی نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس گفت: در جلسه امروز رئیس مجلس ضمن مثبت دانستن مذاکرات هسته‌ای و بیانیه مشترک ایران و ۱ + ۵ در لوزان گفت که اگر نمایندگان ابهامی در خصوص بیانیه صادر شده دارند، ابهام خود را در جلسه مشترک با دولت مطرح کنند تا ابهامات‌شان برطرف شود.

وی افزود: نمایندگان در موضوع هسته‌ای با مطالعه وارد شده و اظهار نظر کنند و در این راستا از نظر کارشناسان بهره‌های لازم را ببرند.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس اظهار داشت: رئیس‌مجلس همچنین گفت که در بیان انتقادات از دولت باید احترام متقابل رعایت شود و در موضوعات سیاسی روز با دولت‌ برخوردهای تندی صورت نگیرد و مجلس همدلی را از سوی نمایندگان به عینه نشان دهد.

عبدی خاطرنشان کرد: در این جلسه خط مشی فراکسیون رهروان ولایت در سال ۹۴ مورد بحثو بررسی قرار گرفت که حول محور شعار سال این مباحثانجام شد و رعایت ملزومات ما مدنظر رهبری و پرداختن به آن مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: در بحثتحولات یمن نیز حل و فصل مشکلات این کشور از طریق گفت‌وگو مورد تاکید قرار گرفت و حمله نظامی به این کشور در واقع آسیبی به همه کشورهای اسلامی به شمار می‌رود و توقف جنگ از طرق گفت‌وگو از جمله موضوعات مورد تاکید اعضا در این جلسه بود.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروات ولایت در پایان گفت: چنانچه سفر اردوغان به تهران انجام نشود جلسه مشترک دولت و مجلس به میزبانی دولت در این روز (سهشنبه ۱۸ فروردین ۹۴) برگزار و وزیر خارجه و رئیس سازمان انرژی هستهای ضمن ارائه گزارش از مذاکرات به ابهامات نمایندگان پاسخ خواهند داد.