از سرنوشت آمریکا عبرت بگیرید

به گزارش افکارنیوز، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران به عربستان نصیحت کرد با عبرت آموزی از سرنوشت آمریکا از مداخلات نظامی در منطقه، حملات نظامی علیه یمن را فوراً متوقف کند.

وی افزود: دشمنان جهان اسلام با درگیر کردن عربستان در جنگ علیه یمن، درصددند عربستان را نیز به لیبی جدید تبدیل و قدرت کشورهای اسلامی را تضعیف کنند.

معاون وزیر خارجه با بیان اینکه فاجعه انسانی در یمن در حال وقوع است، خاطرنشان کرد: محاصره یمن و عدم اجازه ارسال کمک‌های انساندوستانه به سازمان‌های بین‌المللی هیچ توجیهی ندارد.

امیرعبداللهیان رشد تروریسم و اضمحلال قدرت مسلمین را تنها دستاورد خطای راهبردی تجاوز عربستان به یمن خواند که ثمره آن صرفا تقویت رژیم صهیونیستی در منطقه خواهد بود.

وی ادامه داد: کمک به رشد تروریسم و صهیونیسم در یمن و منطقه در تعارض با امنیت حرمین شریفین در عربستان سعودی است و تهران برای توقف فوری حملات نظامی و تمرکز بر راهکار سیاسی و کمک‌های انساندوستانه فعالانه اقدام می‌کند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه گفت: مشارکت کنندگان در حمله نظامی علیه یمن مسئول ناامنی منطقه شناخته خواهند شد و ضمن اینکه کشور خود و منطقه مشترک ما را ناامن میسازند