نقش همسر امام راحل مغفول مانده است

به گزارش افکارنیوز، اسحاق جهانگیری در همایش بانوی انقلاب بزرگداشت خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(ره) که امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار داشت: پس از اعلام برگزاری چنین مراسمی، دولت از برگزاری آن استقبال کرد چرا که امام خمینی(ره) به گردن همه ما و ملت ایران حق بزرگی دارد.

وی ادامه داد: در مقطعی که برای برخی افراد تصور اینکه انقلابی به نام دین و اسلام در تاریخ شکل بگیرد و در ایران، نظام جمهوری اسلامی را مستقر کند، امام خمینی(ره) خیلی از حرف‌ها که برخی تصور آن را نمی‌کردند، به منصه ظهور رساند و نظام جمهوری اسلامی ایران را پایه گذاری کرد و امروز هم علی‌رغم وجود دشمن، ایران مسیر رو به رشد و توسعه خود را استمرار می‌دهد.

معاون اول رئیس جمهور درباره شخصیت خانم خدیجه ثقفی گفت: کسی که مغفول مانده و مظلومانه از کنار آن عبور کرده‌ایم، همسر امام راحل در زمان تبعید و قبل و بعد از انقلاب بود و شاید می‌توان گفت که ما به همسر امام جفا کرده‌ایم چرا که به شخصیت وی نپرداخته‌ایم.

جهانگیری گفت: دولت وظیفه دارد، الگوهای مناسبی که در انقلاب اسلامی وجود داشته که امام خمینی(ره) و همسر ایشان در رأس آن الگوها هستند را برای نسل فعلی و آینده معرفی کنند.

وی یادآور شد: در دنیا به شخصیت‌های تأثیرگذارشان اهمیت می‌دهند، صرفاً به این خاطر که این شخصیت‌ها به عنوان الگو برای نسل‌های آینده خود معرفی می‌شوند.

معاون اول رئیس جمهور در پایان گفت: مظلومیت خانم ثقفی این بود که در سال ۸۸ به دلیل شرایط ویژه کشور، در ایام ارتحال وی مراسم شایسته‌ای در حد و اندازه وی برگزار نشد لذا باید ابعاد وجودی همسر امام(ره) را روشن کنیم.