آغاز سفر رئیس جمهور به گیلان

به گزارش افکارنیوز، مسئولان گیلان برای استقبال از رئیس جمهور در فرودگاه سردار جنگل حضور پیدا کردند.

استاندار گیلان در حاشیه مراسم مذکور با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به استان به مدت دو روز است، اظهار کرد: رئیس جمهور پس از استقبال رسمی در فرودگاه سردار جنگل با مردم در ورزشگاه شهید عضدی رشت دیدار می‌کند.

محمدعلی نجفی دیدار با علما، نخبگان و ایثارگران را از برنامه‌های نخستین روز سفر رئیس جمهور به گیلان عنوان کرد و افزود: امروز رئیس جمهور در جلسه با سرمایه‌گذاران توسعه گیلان حضور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه وزرا و معاونان رئیس جمهور امروز به شهرستان‌های مختلف گیلان سفر می‌کنند، تصریح کرد: امروز تعدادی از پروژه‌ها با حضور وزرا و معاونان رئیس جمهور در نقاط مختلف استان افتتاح می‌شود.

استاندار گیلان به تهیه نیازمندی شهرستان‌ها در سفر رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: حضور پر برکت رئیس جمهور به دلیل شتاب در توسعه و ایجاد نشاط و امید در گیلان است.

نجفی پیگیری مصوبات دولت‌های گذشته را از اهداف رئیس جمهور به گیلان خواند و بیان کرد: دولت تلاش می‌کند مصوبات مذکور دور از تبلیغات عملیاتی شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌های تخصصی به منظور اجرای طرح‌های مختلف قبل از سفر رئیس جمهور به گیلان، خاطرنشان کرد: جلسه‌های کارشناسی با حضور نمایندگان مردم گیلان در مجلس و وزرا در تهران برگزار شده است.

استاندار گیلان تکمیل پروژه‌های راه‌آهن قزوین رشت، رشت انزلی، رشت آستارا و اتمام ۱۳ کیلومتر و ۲۰۰ متر باقی‌مانده آزادراه رشت قزوین را از جمله پروژه‌های مورد بررسی در سفر رئیس جمهور به گیلان عنوان کرد.

نجفی با بیان اینکه وضعیت کشاورزی و تامین آب زراعی گیلان با حضور رئیس جمهور بررسی می‌شود، یادآور شد: بررسی وضعیت سد سفیدرود و تکمیل سدهای پلرود، شفارود، لاسک، دیورش و ۱۱ سد لاستیکی از دیگر پروژه‌های موردی بررسی استان با حضور رئیس جمهور است.

وی تسطیح اراضی را خواست دیرینه کشاورزان گیلان خواند و اظهار کرد: شالیزارهای گیلان غیر اقتصادی شده و باید تلاش کنیم اقتصادی شود.

استاندار گیلان با اشاره به نامگذاری «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» توسط مقام معظم رهبری در سال جاری، بیان کرد: استقبال پر شور مردم مصداق بارز نامگذاری مذکور است.

به گزارش فارس، رئیس جمهوری کشورمان تا ساعتی دیگر وارد فرودگاه سردار جنگل رشت میشود، این در حالیست که مسئولان زیادی برای استقبال از روحانی در فرودگاه حضور یافتهاند.