پیشنهاد آلن ایر به خبرگزاری فارس!

به گزارشافکارنیوز، آقای آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا، اخیراً در واکنش به گزارش خبرگزاری فارس پیرامون دستگیری «جیسون رضائیان» و اشاره به اقدامات جاسوسی وی در ایران، متنی را بر روی صفحه فیس‌بوک خود منتشر کرد.

او در این متن نوشته است:


«ماشاالله چه استدلالات غلطی از خبرگزاری فارس آمده است - مثل اینکه خبرگزاری فارس از پافشاری دولت آمریکا برای آزادی جیسون رضائیان می‌خواهد نتیجه بگیرد که ایشان جاسوس بوده! حقیقت امر این است که ما از دولت جمهوری اسلامی ایران خواستار آنیم که همه شهروندان بیگناه آمریکایی که به ناحق در زندان‌های ایران بسر می‌برند آزاد شوند و خواستار آنیم که ایران کمک کند شهروند آقای باب لوینسون پیدا شود و به خانواده‌اش بازگردانده شود. ممکن است خالی از لطف نباشد اگر دوستان محترم در خبرگزاری فارس این کتاب مرحوم استاد مطهری را کمی مطالعه کند، تا کاربردش از علم منطق صحیح‌تر باشد.»

ایر، در ادامه تصویری از کتاب کلیات علوم انسانی(منطق – فلسفه) نوشته استاد شهید مرتضی مطهری را به متن فارسی خود الصاق کرده و آن را در معرض دید مخاطبانش گذاشته است.





خبرگزاری فارس مراتب تشکر خود را از کتاب پیشنهادی آقای آلن ایر بعمل می‌آورد و البته تاکید می کند که عموم خبرنگاران فارس نظیر سایر جوانان ایرانی، این کتاب و بسیاری دیگر از آثار استاد شهید مرتضی مطهری را مطالعه نموده و خواندن آثار این معلم بزرگ انقلاب در زمره دوره های مطالعاتی باشگاه توانا(مرکز آموزش خبرنگاری دانشکده رسانه فارس) نیز هست. به دلیل مطالعه آثار استاد مطهری و آشنایی با آموزه های ایشان و سایر اندیشمندان انقلاب اسلامی است که خبرگزاری فارس موضعی مستحکم در مقابله با استکبار و سلطه جویی و زورگویی آمریکا و حاکمان کاخ سفید دارد.

اما خشنودی و خرسندی بیشتر ما ازاین است که بالاخره در دولتی که برای کشتن کودکان بیگناه در غزه و یمن و حمله به اسرائیل و عربستان مشورت و سلاح می‌دهد؛ کسی هم پیدا می‌شود که به جای سلاح و موشک، «کتاب» به دیگران پیشنهاد بدهد.

همچنین اقدام مفید سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در معرفی کتاب استاد شهید مرتضی مطهری این پیشنهاد را به ذهن ما متبادر کرد که از ایشان بخواهیم تا مقامات کاخ سفید را مجاب نماید سران گروهک های تروریستی که بعد از انقلاب اسلامی با ابزار تروریسم صدها چهره فرهیخته ایرانی از شهید مطهری گرفته تا شهیدان رجایی و باهنر و بهشتی و شهدای محراب و نیز ۱۷ هزار زن و مرد دیگر را به خاک و خون کشیدند و اکنون در با حمایت و هدایت سازمان سیا در خاک آمریکا و اروپا مشغول طراحی اقدامات تروریستی دیگر علیه ملت ایران هستند - و بعضی از آنان نیز در کنگره آمریکا و پارلمان اروپا سخنرانی می کنند - تحت تعقیب قضایی داده و یا برای محاکمه تحویل ایران دهند.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست. چندی پیش که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای تحت الشعاع قرار دادن ظلم های دولت متبوعش علیه مردم ایران، سفره هفت سین در منزل خود گسترانده بود، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین طی اظهاراتی اعلام کرد که ملت ایران آن قدر در برابر اقدامات خصانه آمریکا ایستادگی خواهد کرد تا اوباما علاوه بر پهن کردن سفره هفت سین، مجبور شود دعای کمیل نیز بخواند تا خشم ملت ایران نسبت به آمریکا را فروبنشاند. شاید بسیاری افراد، آن جمله را نوعی مطایبه و طعنه به شمار آوردند ولی ظاهرا پش بینی سردار در حال تحقق است و پس از پیشنهاد مطالعه کتاب شهید مطهری از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، بعید نیست در آینده نزدیک سایر مسئولان آمریکا پس از خواندن دعای کمیل و آشنایی با ابعاد مختلف آن، مردم ایران را به خواندن فرازهایی از این دعا دعوت کنند.

و اما درباره جیسون رضائیان!

خبرگزاری فارس همچون هر رسانه‌ی حرفه‌ای دیگری بر اساس مستنداتی که فعلاً نیازی به انتشار آنها نیست، از فعالیت‌های جاسوسی جیسون رضائیان پرده برداشته است. بدیهی است که به محض اجازه نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی ایران، این اسناد توسط دستگاه‌های قضایی و امنیتی ایران بیان و در تمام رسانه‌ها از جمله «فارس» منتشر خواهند شد.

از طرفی، اعتراض گسترده و پیگیری چندجانبه دولت آمریکا برای آزادی فرد یاد شده در کنار واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به گزارش منتشره در فارس، گویای آن است که هم خبرگزاری فارس و هم دولت آمریکا، اطلاعات مشترکی را از جیسون رضائیان در اختیار دارند! اطلاعات مشترکی که ایران و «فارس» را وادار به دستگیری و افشاگری درباره رضائیان می‌کند و دولت آمریکا را وادار به طرح درخواست در سطوح بالای دیپلماتیک برای آزادی وی.

این در حالی است است که منطق شناخت ما از جاسوس بودن جیسون رضائیان به هیچ وجه نه به پیگیری‌های دولت آمریکا برای آزادی وی، که به اسناد و مدارک موجود از فعالیت‌های وی علیه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران مربوط است و اصرار دولت آمریکا برای آزادی وی، صرفاً می‌تواند نشان از اطلاعات مشترکی باشد که مقامات این کشور از اعمال جیسون رضائیان علیه ایران دارند.

در خاتمه، امیدواریم آقای ایر هم کتاب پیشنهادی خود به خبرگزاری فارس را مطالعه کند تا با فهم مشترکی که از «منطق» ایجاد می‌شود علاوه بر مطالعه پرونده شهادت بزرگوارانی چون شهید مطهری، رجایی، باهنر، مفتح، بهشتی، صدوقی، اشرفی اصفهانی، قدوسی، صیاد شیرازی و … به دست تروریست های تحت حمایت آمریکا، پرونده کسانی همچون «مجتبی عطاردی»(پژوهشگر و استاد دانشگاه صنعتی شریف) و «شهرزاد میرقلی خان» که مدت‌ها با اتهامات واهی در آمریکا زندانی بوده‌اند را بهتر مطالعه‌ کند و نتایج دقیق و واقعی‌تری را درباره حکومتی که خود سخنگوی بخشی از آنست به دست بیاورد.

آقای ایر با خواندن کتاب منطق شهید مطهری، فهم بهتر و مطالعه دقیق در پرونده آقای عطاردی و خانم میرقلی‌خان، قطعاً همانند همه خواهد فهمید که دولتی که در مقابل جاسوسی‌ها، کشتارها و دشمنی‌های خود علیه دیگران، اتباع کشورهای خارجی و ایران را به جرایم واهی و غیر مستند؛ دستگیر، شکنجه و زندانی می‌کند؛ ایالات متحده آمریکاست نه ایران.

و البته حتماً آقای ایر هم با ما موافق است که این دستگیری، شکنجه، زندانی کردن و حتی قتل! فقط شامل اتباع کشورهای خارجی در آمریکا نیست و دامان معترضان والاستریت و فرگوسن، سیاهپوستان و ۹۹ درصدیها را نیز گرفته است.