آمریکا با دغل‌کاری به دنبال فشار بر مذاکرات است

به گزارش افکارنیوز، رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در یادواره بزرگ شهدای شهرستان کرمانشاه که در حسینیه ثارالله این شهر با حضور مسئولان استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز اکثر ملت هایی که دچار عقب افتادگی و جا ماندن از قافله کشورهای پیشتاز شده اند ناشی از دور شدن آنها از فرهنگ حماسه ساز جهاد و شهادت است.

علی لاریجانی در این مراسم که خانواده شهدا و ایثارگران از سراسر استان کرمانشاه حضور داشتند گفت: این یک علو درجه برای یک ملت است که درک درستی از مجاهدت فی سبیل الله و شهادت در راه خدا پیدا کند و طعم آن را بچشد، به جوانان خود افتخار کند که لباس شهادت به تن کرده اند، این درک بزرگی برای یک ملت است.

انتقاد از فراکنی حوادثمنطقه با ایجاد فضای عرب و عجم و شیعه و سنی


وی با اشاره به روحیه حماسی در ملت ایران و انقلاب اسلامی از برخی کینه توزی ها نسبت به ایران اسلامی ابراز تأسف کرد و گفت: من در این دوران می بینم که منطقه ما دچار چالش هایی شده است و از لسان سیاسیون و رسانه ها می شنوم که مشکلات منطقه و نسبت خود با ایران را به مسئله عجم و عرب یا شیعه و سنی یا درگیری های منطقه را با قدرت گرایی ارتباط می دهند برخی از این کشورها در اعصار گذشته سیر می کنند و گمان می برند که می شود شرایط منطقه را به سمت نوعی امپراتوری گری سوق داد.

وی ادامه داد: منهای آن جریان های خبیثی که در صحنه بین المللی مبارزه جدی با ایران و انقلاب ایران داشتند و دارند باید ابراز تأسف کرد برای کشورهایی که صورت ظاهر آنها اسلامی ای است اما نسبت به ملت ایران و به جمهوری اسلامی جفا می کنند و با عینک دشمنی به ملت ایران می نگرند و از همان سنخ حرفها می زنند. وقتی که جنگ ۳۳ روزه اتفاق افتاد و یک مصافی بین رژیم صهیونیستی و ملت مقاوم لبنان شکل گرفت ما به کمک لبنان شتافتیم اما بسیاری از کشورهای اسلامی این کار را نکردند. بلکه بدتر به رژیم صهیونیستی کمک رساندند.

لاریجانی در واکاوی علت حمایت کشورهای منطقه از اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه اظهار داشت: این حمایت آنها چند علت داشت. اول اینکه به جای تقویت روحیه مجاهدت، خود را به قدرت های دیگر متکی کرده اند بنابر این در چنین مصاف هایی مجبور به حمایت از اسرائیل می شوند چون از قدرت ها دستور داشتند که در کنار اسرائیل بمانند.

وی ادامه داد: همچنین از معارف اسلامی و سبک زندگی اسلامی دور شده اند مجبور شدند یک ساختار دیگری برای خود طراحی کنند و به همین دلیل مجاهدت های اسلامی در لبنان را در تقابل با دیکتاتوری های خود می دیدند. لذا در جبهه مقابل ایستادند. اما در ظاهر این رویارویی که جنگ رژیم صهیونیستی با مردم مسلمان لبنان بود را به جنگ شیعه و سنی تعبیر کردند. اما در فلسطین هم که مردم مظلوم غزه سنی بودند و ایران به کمک این مردم بی دفاع شتافتند گفتند نبرد فارس ها و باز هم پا پس کشیدند.

وی مشکلات امروز منطقه را نیز ناشی از همین تقلیل تفکر اسلامی در میان حاکمان برخی از این کشورها عنوان کرد و گفت: امروز آنها به تروریست ها برای از بین بردن جبهه مقاومت در سوریه کمک می کنند یا با این فضاحت به یمن حمله می کنند. یک کشور اسلامی داعیه دار به یک کشور اسلامی مظلوم حمله کرده و زن و فرزندان مسلمانان را می کشد و زیرساختهای این کشور مظلوم مسلمان را از بین می برد. چرا؟ چون می گویند این کشور در حال خارج شدن از زیر چتر من است. می گویند حالا که می خواهید بر سرنوشت خود مسلط شوید با جنگ نمی گذاریم، این تقلیل فکر سیاسی است. می گویند چون ایران از انقلاب مردم یمن حمایت می کند ما در مقابل آن می ایستیم.

ایران حامی مردم سالاری است و در امور داخلی کشورها دخالتی نکرده است

وی افزود: ما حمایت خود از مردم سالاری را کتمان نمی کنیم اما در یمن مداخله ای نداریم. کما اینکه در مصر هم مداخله نکردیم در تونس هم حمایتی نداشتیم اما از مردم سالاری حمایت می کنیم و معتقدیم حاکمیت مسلمانان بر سرنوشت خود مهم است. این ماهیت تفکر و انقلاب اسلامی است که آنها آن را درک نکرده اند. حرکتی که تمدن ساز بود با محور آرامش برای ملتها.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به به التهاب جهان به خاطر زیاده خواهی ها گفت: امروز انواع اضطراب ها امروز در منطقه و جهان حاکم شده است. اضطراب امروز در تمدن غرب موج می زند. چون دور شدند از تفکر انسانی و همه هم و غم آنها زندگی مادی شده است. این زندگی مادی سپری می شود و همین که به آخر عمر می رسند اضطراب ها آغاز می شود. چون می روند مضطرب هستند. خانواده های آنها از هم پاشیده می شود و فرزندان آنها توجهی به پدر و مادر ندارند. تا انسان به سنی می رسد کنار زده می شود چون بنای آنها یک بنای وحیانی نیست.

لاریجانی ادامه داد: در زندگی اجتماعی غرب هم چنین است. حاکمان آنها ملت هایشان را فریب می دهند و جامعه را با نزاع های قدرت وارد اضطراب می کنند. جنگ جهانی اول و دوم که میلیون ها نفر را به کام مرگ کشاند و نزدیک بود که نسل بشر را از بین ببرد مگر در دل همین تمدن نوینی که داعیه دارند نبود؟ مگر در دل همین تمدن لیبرالی که می گویند آرمان بشر در آن است نبود؟

مسابقه تسلیحانی غرب و حمایت از تروریستها آرامش جهان را به هم زده است


وی با اشاره به دنبال آرامش رفتن غرب با ایجاد مسابقه تسلیحاتی خاطرنشان کرد: برای پیروزی بر این اضطراب به دنبال رقابت های تسلیحاتی رفتند. این رقابت با محوریت بمب اتم و سلاح های هسته ای آیا باعثکاهش اضطراب آنها شد؟ روزی کندی رئیس جمهور آمریکا با اشاره به سلاح های هسته ای شوروی گفت که ما در شرایط مضطربی زندگی می کنیم. چراکه اگر شوروی از سلاح اتمی استفاده کند کمتر از یک روز دنیا نابود می شود. آیا امروز که چند صد برابر سلاح اتمی در دنیا تولید شده شرایط بدتر نیست؟

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین به شرایط فعلی منطقه اشاره کرد و گفت: این تروریستها را چه کسانی در منطقه به وجود آوردند؟ این سلاح های آنها که از کرده مریخ نیامده است. همین غرب و حاکمان عرب در اختیار آنها قرار داده اند. تصور می کردند که با تسلیح آنها به مقاصد خود می رسند و سپس آنها را کنترل می کنند اما می بینند که نمی توانند در نتیجه یک قلیان و اضطراب هایی در منطقه به وجود آمده است.

وی عدم آرامش و نا امنی به واسطه سیاست های غرب را واقعیت های امروز جهان عنوان کرد و گفت: اینها در حالی بود که انقلاب اسلامی ایران فکر نوینی برمبنای روحیه حماسی داشت. از نظر فردی یک انسان مجاهد در آرامش کامل زندگی می کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، استان کرمانشاه را نمونه ای از تجلیگاه های حماسه و جهاد عنوان کرد و گفت: امروز بالندگی مردم کرمانشاه به همین شهداست. به همین سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و به آن میراثبزرگ دفاع از کیان ملت ایران. به مجاهدت های آنها در مرصاد و مقاومت های آنها است. این همان روحیه ای بود که امام در این جامعه به وجود آورد. عزت مندانه زیستن جز در روش مجاهدانه رخ نمی دهد. یک مجاهد سخت ترین کارها را در آرامش انجام می دهد اما در آرامش چرا که به وظیفه عمل می کند. ما باور داریم به عند ربهم یرزقون لذا آرامش حاکم است.

لاریجانی با مقایسه زندگی اجتماعی در انقلاب اسلامی و غرب تصریح کرد: در زندگی اجتماعی ملت ایران هم اسلام و روحیه اسلامی حاکم است. سبک زندگی اسلامی این نیست که هر کس به دنبال منافع خود باشد. برای ما ممترین مسئله رضایت والدین است. احترام مقابل به اعضای خانواده باعثارامش است. خدمت به یک انسان پیر و کهنسال که در نگاه غرب یک موجود از کار افتاده است را ما یک برکت و نعمت می دانیم. صورت خانواده و سبک زندگی در غرب یک معامله است اما در اسلام آرامش خانواده بر مبنای عشق است.

رئیس قوه مقننه ادامه با اشاره به دلیل برخی از مشکلات اجتماعی در جامعه ایران اظهار داشت: ما در جامعه خود آسیب هایی داریم. روز گذشته در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به بررسی بسیاری از این آسیب ها مثل طلاق پرداختیم اما همین هم ناشی از دور شدن از سبک زندگی اسلامی است که البته راه حل دارد.

آمریکا با دغل‌کاری به دنبال فشار بر مذاکرات هسته ای است


وی با برشمردن حاصل تفکرات مجاهدانه برای یک کشور خاطرنشان کرد: استواری یک جامعه از روح حماسی است و این روح حماسی است که به جامعه عزت می دهد. شهدا این روح حماسی را تقویت کردند. چنین جامعه ای ذلت نمی پذیرد. این روح شهادت طلبی است که باعثمی شود روزی در مقابل صدام سفاک بایستند و امروز هم در برابر زیاده خواهی غرب در مسئله هسته ای استقامت کند.

لاریجانی گفت: ایستادگی ایران در مسئله هسته ای ناشی از روحیه حماسی است که شهدا به ملت ما داده اند. آمریکایی ها تصور نکنند که با برخی دغل‌کاری ها می توانند به ایران فشار بیاورند. دیروز کنگره آمریکا تصویب کرده که باید این توافق در کنگره آمریکا تصویب شود. این دغل‌کاری ها برای انتقال فشارها به مذاکرات است در حالی که ملت ایران همانگونه که انرژی هسته ای را با توان بومی به دست آوردند خود از این دستاورد صیانت خواهد کرد.

روحیه حماسی کلید حل مشکلات اقتصادی است


رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تزریق روحیه حماسی به حوزه اقتصادی کشور و رفع مشکلات این بخش اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در اولین سخنرانی سال در مشهد اعلام فرمودند که اقتصاد ایران باید مردمی شود. ایشان تأکید کردند که این صحنه یک نوع مجاهدت است. رهبری تزریق روح حماسی را برای غلبه بر مشکلاتی مثل بیکاری و تورم و رسیدن به تولید خواستار شدند.

لاریجانی با اشاره به مشکل بیکاری و رونق اقتصادی در کشور تصریح کرد: عبور از این شرایط تلاش می خواد. بسیار متأسفیم که استان کرمانشاه از آمار بالای بیکاری رنج می برد. جوانان این شهر تحصیل کرده هستند و عمر خود را برای تحصیل صرف کرده اندو باید محیط کار برای آنها فراهم شود و راه آن مردمی شدن اقتصاد است. باید دولت تسهیل کند باید همه ما مجاهدت کنیم و با راه اندازی تولید رونق ایجاد کنیم. ما در مجلس هم باید تلاش کنیم. این نوعی مجاهدت است.

وی قوانین مجلس برای رونق فضای کسب و کار در سال گذشته را یادآوری کرد و گفت: سال گذشته قوانینی را برای رونق کسب و کار تصویب کردیم و دوستان ما در دولت باید برای اجرای قوانین تلاش خود را به کار گیرند. اینها با روح مجاهدت و ایستادگی حل می شود.

امنیت ایران ناشی از سلحشوری و روحیه حماسی ملت است


لاریجانی یکی دیگر از دستاوردهای روح مجاهدت برای ایران را امنیت و آرامش عنوان کرد.

رئیس مجلس گفت: به کشورهای منطقه نگاه کنید که در چه قلیانی هستند و امروز به تروریستها کمک می کنند و فردا از ترس همان ها آرامش ندارند. اما در جمهوری اسلامی آرامش می بینید. استانهای مختلف ایران در آرامش هستند.

وی ادامه داد: امروز از فرمانده سپاه کرمانشاه و استاندار در مورد امنیت استان سوال کردم. هردوی آنها سطح امنیت استان را مطلوب دانستند و این دستاورد مجاهدت ها و روحیه شهادت طلبی است. دشمنان ما می دانند با افراد سلحشوری در ایران مواجه هستند.

لاریجانی افزود: در سال جاری یک مساله دیگر بایستی مورد توجه قرار گیرد و آن هم موضوع همدلی و همزبانی است.

همگرایی، همدلی و همزبانی داخلی نیاز رویارویی با مسائل بین المللی


وی با بیان اینکه چه در مسائل منطقه ای و چه در مسائل بین المللی نیازمند همگرایی داخلی هستیم، گفت: نباید اختلافات داخلی را دستمایه عمیق تر کردن برخی از اختلاف نظرها کنیم بلکه باید اختلافات را کمتر کنیم تا مشکلات اقتصادی کشور کمتر شود.

وی گفت: مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی خوبی دارند که از جمله نمایندگان خوش فکر هستند که مسائل استان را خوب پیگیری می کنند. آن ها تلاش های خوبی در زمینه سازندگی و اجرایی دارند و پیگیری های لازم را از طریق مسئولین انجام می دهد.

لاریجانی تاکید کرد: هم اکنون در استان کرمانشاه فضای خوبی برای رفع مشکلات و سازندگی وجود دارد.

رئیس مجلس همچنین امسال را به دلیل تدوین برنامه ششم توسعه که دورنمای ۵ ساله کشور را تعیین می کند، سال مهمی دانست.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری ها برای استان کرمانشاه به عنوان استان مرزی مهم بایستی مورد توجه قرار بگیرد، گفت: برای رفع بیکاری استان کرمانشاه بایستی برنامه گذاری صنعتی شود.

وی تاکید کرد: استان کرمانشاه به خاطر ایستادگی های که مردم آن در دوران دفاع مقدس داشته اند، باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم روحیه مقاومت و ایثارگری در عرصه اقتصاد هم جاری شود تا مشکلات موجود حل شود.