از نان شب بگذریم و به تکنیک‌های پزشکی هسته‌ای برسیم

به گزارش افکارنیوز، عباس مجدآبادی عصر امروز در نشست بررسی کاربردی انرژی هسته‌ای در علوم پزشکی که در سالن دکتر کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که ابرقدرت‌ها انرژی هسته‌ای را برنمی‌تابند این است که نمی‌خواهند دیگران در بحثپزشکی پیشرفت داشته باشند.

وی گفت: پزشکی هسته‌ای قادر است جان هزاران نفر را نجات دهد و بی‌شک هدف جمهوری اسلامی استفاده در پزشکی است تا بتوان به مردم در این حوزه بیشتر خدمت کرد.

وی با بیان این‌که سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور است و با طرح این سؤال که چرا ما نمی‌توانیم سرطان را تشخیص دهیم، تصریح کرد: تکنیک‌هایی که اکنون وجود دارد قادر به شناسایی سرطان نیست و وسیله‌ها و تکنیک‌ها را به ما نمی‌دهند که اگر این تکنیک‌ها را داشته باشیم جان هزاران نفر در سال نجات پیدا می‌کند.

مجدآبادی گفت: عقل حکم می‌کند که از نان شب خود بگذریم و این تکنیک‌ها و این دستگاه‌ها را داشته باشیم که یا بسازیم و یا بخریم.

وی افزود: این نوید را بدهم که فیزیسیت‌های ما اکنون از پزشکی هسته‌ای جلوتر‌ اند و ما ۳۰ رادیو دارو داریم که پزشک‌های ما یا استفاده نمی‌کنند یا با آن آشنا نیستند.

این مسئول گفت: پزشکی هستهای ما با این حال که بسیار مستعد هستند ولی هنوز فرصت نمیکنند چرا که مرتب رادیو داروها ساخته میشود و پزشکان فرصت استفاده از آن را ندارند و هیچگونه وابستگی هم نیست.