به گزارش افکارنیوز، تشکیل فراکسیون حامیان دولت در ۱۷-۱۸ ماه گذشته بارها زمزمه شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است. رفتار این طیف در کنار افراطی‌گری و اهانت برخی مسئولان دولتی علیه مجلس باعثآن شد که تعداد منتقدان در مجلس رو به افزایش و تعداد نمایندگان حامی رو به کاهش بگذارد.
اکنون پیرمؤذن خبر از تشکیل فراکسیونی با عنوان اعتدال می‌دهد و می‌گوید: تشکیل این فراکسیون را هفته آینده اعلام می‌کنیم.

وی پس از اسم بردن از ۲۹ نماینده از جمله «تابش، پزشکیان، تاجگردون، محجوب، مطهری، نکو و…» قید «ده‌ها نماینده دیگر»! را نیز آورده است.

همزمان بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تشکیل حزب علی لاریجانی گفت: این حزب تشکیل شده است و طی روزهای آینده کاظم جلالی توضیحات کامل آن را ارائه خواهد کرد.
به گزارش تابناک، وی ادامه داد: اعضای این حزب را جمعی از فراکسیون رهروان ولایت و طرفداران علی لاریجانی در خارج از مجلس تشکیل می‌دهند.

در همین حال عابد فتاحی از حامیان تشکیل فراکسیون اعتدال در مصاحبه با سایت آفتاب و در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال ائتلاف رهروان ولایت با اعتدالیون برای انتخابات آتی مجلس وجود دارد، عنوان کرد: هنگامی که من می‌خواستم راه‌اندازی فراکسیون اعتدال را در مجلس پیگیری کنم در جلسات متعدد با فراکسیون رهروان ولایت به این نتیجه رسیدیم که این ائتلاف شکل نخواهد گرفت و آقای لاریجانی نپذیرفتند بر این اساس بعید می‌دانم که این ائتلاف شکل بگیرد.

اما روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد در تحلیلی کنایه‌آمیز با عنوان «خوابی ۲۰ ماهه برای تشکیل فراکسیون اعتدال و حمایت از دولت» نوشت: از وعده‌های یکی دو هفته‌ای برخی نمایندگان به تشکیل فراکسیون حامی دولت ۲۰ ماه گذشته اما هنوز این یکی دو هفته از راه نرسیده است حالا می‌گویند ۲۹ نفر و «ده‌ها نماینده خوشفکر دیگر» می‌خواهند فراکسیون مذکور را راه بیاندازند. سابقه تلاش‌های مکرر و البته بی‌سرانجام اعتدالیون مجلس برای این کار اما خیلی‌ جای خوش‌بینی برای عملی شدن این سخنان باقی نمی‌گذارد.

خرداد سال گذشته و در جریان انتخابات هیئت رئیسه مجلس، وقتی هواداران دولت متوجه شعف طیف مخالفان و فراکسیون اصولگرایان از فروپاشی مجموعه رهروان شدند نهایتا نظر خود را تغییر دادند؛ تغییری که البته نقش‌آفرینی علی لاریجانی و نزدیکان او در جریان مناسبات دولت و مجلس هم در آن بی‌تاثیر نبود. هر چند تقریبا دو ماه بعد از آن تاریخ و در بزنگاه استیضاح رضا فرجی‌دانا، فراکسیون رهروان عملا دچار دوگانگی شد و تا همین حالا هم نتوانسته نقش سیاسی جدی در مناسبات بهارستان ایفا کند.

این روزنامه افزود: نه پیشینه تلاشها برای تشکیل فراکسیون اعتدال و نه وضعیت کنونی هواداران دولت، هیچ کدام نشانی از این ندارد که اعتدالیون بتوانند ظرف یکی دو هفته آینده از مجموعه رهروان اعلام استقلال کنند.