به گزارشافکارنیوز، سعید لیلاز در مصاحبه با روزنامه اعتماد مدعی شد: از آنجا که ما اصلاح‌طلب هستیم و اکثریت جامعه ایران را اصلاح‌طلبان تشکیل می‌دهند - من یقین دارم که بیش از ۷۰ درصد مردم ایران طرفدار اصلاحات و اصلاح‌طلب هستند و از رهبران اصلاح‌طلب حمایت می‌کنند - اساس اصلاح‌طلبی یعنی پرهیز از خشونت، پرهیز از راه‌حل‌های رادیکال، پرهیز از قهر کردن با سرنوشت سیاسی کشور.

ما در سال ۹۲ به بهترین گزینه ممکن رای داده و همواره نیز همین کار را انجام داده‌ایم. شاید برخی بگویند بهتر از آقای روحانی هم بوده است. خب بله، این حرف را در مورد رئیس دولت اصلاحات نیز می‌توان زد اما تمدن‌ها همواره به بهترین گزینه موجود در چارچوب‌های عینی و ممکن که بتواند در داخل سیستم فعلی و برای خروج از بن‌بست راهی پیدا کند رای می‌دهند. همین کار را نیز با آقای روحانی کردند و من مطمئن هستم که ما از آقای روحانی جواب می‌گیریم.

وی همچنین گفته است: روحانی جدی‌تر و اصلاح‌طلب‌تر از آنی است که ما در ابتدا انتظارش را داشتیم.
ادعای وی مبنی بر پرهیز اصلاح‌طلبان از خشونت و راه‌حل‌های رادیکال در حالی است که افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی دوبار در سال‌های ۷۸ و ۸۹ مرتکب آشوب‌افکنی بی‌سابقه و مقابله‌های جدی با مکانیزم‌های قانون اساسی شدند.

همچنین ادعای پذیرش اصلاح‌طلبان از سوی ۷۰ درصد مردم مغایر با واقعیت انتخابات سال ۹۲ است چه اینکه تصریح اصلاح‌طلبانی نظیر آقای علی نجفی و رهامی و… آخرین نظرسنجی این طیف ۴ روز مانده به انتخابات حاکی از رأی ۸ درصد عارف به عنوان نامزد اصلاح‌طلب بود.

لیلاز که از جمله بازداشتیهای فتنه سال ۸۸ است، مهرماه سال گذشته به همراه تندروهایی نظیر محمد قوچانی به عضویت شورای مرکزی کارگزاران درآمد. پس از این اتفاق محمد هاشمی دبیر سیاسی کارگزاران در اقدامی اعتراضی استعفا کرد و در مصاحبه با ندای ایرانیان با هشدار نسبت به تکرار تندروها و سرنوشت حزب مشارکت اعتراض کرد. او همچنین تصریح کرد به انقلاب دلبستگی دارد.