جهانگیری از تجربه‌های گذشته درس بگیرد

به گزارشافکارنیوز، احمد کریمی‌اصفهانی دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با اشاره به سخنان انتخاباتی اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم در جمع اعضای حزب کارگزاران سازندگی اظهار داشت: متأسفانه عزیزان ما در دولت علیرغم اینکه می‌دانند قوه مجریه حق ورود به مسائل انتخاباتی را ندارد و خلاف قانون است، ‌ به رفتار و گفتار خود توجه نمی‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه هر نوع دخالتی از سوی دولت در روند انتخابات خلاف است، تصریح کرد: آقای جهانگیری و همکاران‌شان باید تجربه گذشته را مدنظر قرار دهند و از آن درس بگیرند چرا که دولت‌های قبلی سعی می‌کردند مجلس را همسو با خودشان تشکیل دهند تا خواسته‌های خود را دنبال کنند اما این مسائل در نهایت نتایج منفی به بار آورد.

کریمی‌‌اصفهانی بر همین اساس افزود: در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی حزب کارگزاران می‌خواست مجلس همسو با دولت تشکیل دهد و در دوره اصلاحات نیز به دنبال این بودند که مجلس بله قربان گوی دولت باشد اما در نهایت چیزی جز رسوایی به وجود نیامد.

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار با یادآوری اینکه هنوز شعار «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از نظر مردم دور نشده و طرح چنین موضوعاتی از سوی معاون اول دولت صحیح نیست، خاطرنشان کرد: ‌ دولت باید به کل نظام و همه مردم فکر کند زیرا به جناح و گروه خاصی تعلق ندارد و به همین دلیل حق ندارد چنین فعالیت‌هایی داشته باشد، قطعاً چنین کارهایی در حافظه تاریخی خواهند ماند.

وی در پایان با ذکر این نکته که اقدامات دولت نتیجه عکس خواهد داد و موضوع ردصلاحیت های مطرح شده از سوی جهانگیری نگران کننده است، گفت: معاون اول دولت باید آگاه باشد که شورای نگهبان تمامی موارد را رصد می‌کند و نمی‌توان این شورا را تحت تأثیر برخی حرف‌ها قرار داد، قطعاً کسانی که در فتنه ۸۸ نقش داشتند شورای نگهبان نسبت به آنها حساسیت دارد و با فرافکنی چیزی تغییر نمی‌کند.

اسحاق جهانگیری معاون اول دولت یازدهم در جمع اعضای حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به اینکه این حزب امسال باید در انتخابات نقش ایفا کند زیرا امسال سال انتخابات است، مدعی شد: اگر مجلس خوبی شکل نگیرد کار دولت ناتمام خواهد بود. انتخابات مجلس باید با سلامت کامل برگزار شود. باید مردم را ترغیب کرد تا در انتخابات شرکت کنند.