توصیه‌ای به احزاب جدید اصلاح‌طلب

به گزارش افکارنیوز، محسن کوهکن، نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بررسی و نظارت بر عملکرد احزاب تازه تاسیس را معطوف به سه مؤلفه اصلی دانست و اظهار کرد: مؤلفه اول بحثو گفتگو و نظارت برای حرکت زیر چتر قانون اساسی و قانون احزاب است که در واقع نوعی نظارت از درون محسوب می شود و گونه ای از تعامل احزاب زیر چتر نظام است.

وی افزود: این مؤلفه موثر خواهد بود و اگر وجود نداشته باشد، می‌تواند درآینده به برخوردهای قضایی منجر شود. در واقع با بخشی از هنجارشکنی ها توسط برخی احزاب به وسیله مؤلفه اصلاح از درون می توان مقابله کرد.

تذکرات پیشگیرانه‌ای از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وجود ندارد


دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مؤلفه دوم را تذکرات پیشگیرانه نهادهای ذیربط عنوان کرد و گفت: این مؤلفه شامل تذکرات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و وزارت کشور می شود. یعنی کمیسیون ماده ۱۰ ورای بررسی تقاضای مجوزها باید تذکرات لازم را بدهد تا قبل از انجام هر تخلفی پیشگیری صورت گیرد.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: متاسفانه امروز این اقدام را از سوی کمیسیون ماده ۱۰ احزاب و وزارت کشور شاهد نیستیم.

کوهکن با بیان اینکه تنها در شرایطی به برخی احزاب تذکر داده می شود که تخلفی انجام شده باشد، تصریح کرد: تذکرات پیشگیرانه بسیار کم هزینه تر است تا تذکرات بعد از تخلف و اگر این بحثفعال شود، بخش اندکی از تخلفات می ماند که باید دستگاه قضایی به آن رسیدگی کند.

دبیرکل جامعه اسلامی نمایندگان ادوار مؤلفه سوم را بررسی تخلفات در محاکم قضایی دانست و خاطر نشان کرد: اگر تذکرات پیشگیرانه وجود داشته باشد قضایا به محاکم قضایی کشیده نمی شود و فرصت از غوغاسالاران گرفته خواهد شد.

اصلاح طلبان از رفتار لایه های تندروی خود در گذشته تجربه بگیرند


وی گفت: فعال شدن دو مؤلفه اول باعثمی شود که پرونده های کمتری تشکیل شود و اگر این سه مؤلفه در کنار هم قرار گیرد کار حزبی سامان بهتری پیدا خواهد کرد.

کوهکن تاکید کرد: امروز دو مولفه اصلاح از درون احزاب و تذکرات پیشگیرانه فعال نیست به همین دلیل همواره بعد از بروز یک تخلف کار به دستگاه قضایی کشیده می شود و متخلف شروع به غوغاسالاری علیه قوه قضاییه می کند.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری خطاب به موسسین احزاب تازه تاسیس اصلاح طلب گفت: این احزاب از آنچه در گذشته اتفاق افتاده است تجربه کسب کنند. آنها باید رفتار لایه های تندروی ساختارشکن خود را در مجلس ششم و در دوران دو دولت اصلاحات و جریان فتنه ۸۸ آنالیز کنند تا گرفتار سرنوشت آنها نشوند.

وی ادامه داد: اصلاح طلبان اگر می خواهند زیر چتر نظام فعالیت داشته باشند باید فرمان را به دست کسانی بدهند که فعالیت زیر سایه نظام را قبول دارند نه کسانی که تظاهر کنند ما زیر چتر نظام هستیم و در حد معاون وزیر هم منصوب شوند ولی وقتی به آن طرف مرزها می روند بگویند ما به این نتیجه رسیدیم که قانون اساسی و آرمان های امام را قبول نداریم.

اصلاح طلبان یک پالایش منطقی از درون خود داشته باشند


کوه‌کن با بیان اینکه اصلاح طلبان باید یک منشور اصلاح طلبی بنویسند تصریح کرد: البته من می دانم این کار برای آنها سخت است چراکه ریزش نیرو خواهند داشت. آنها منشور اصلاح طلبی را ننوشتند و نتیجه آن شد که هرکسی برند اصلاحات را برای خود گرفت.

به گفته نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری اصلاح طلبان باید یک پالایش منطقی از درون خودشان داشته باشند و مدیریت اصلاحات را به دست عقلایی بدهند که نظام را قبول دارند.

وی افزود: آنها باید فرمان اصلاحات را به افرادی واگذار کنند که مرعوب دشمن نمی شوند و همواره با دشمنان مرزبندی میکنند نه اینکه حمایت دشمن از خود باعث ذوق زدگی انها شود و در انجام اقدامات غیر قانونی شان تشویق گردند.