استقامت ملت، عامل موفقیت مذاکرات‌هسته‌ای

به گزارش افکارنیوز، آقای علی لاریجانی در مراسم پایانی اجلاسیه بزرگداشت یک هزار شهید استان سمنان افزود: پنج به اضافه یک، ۱۰ سال است به دنبال ماجراجویی و فریب کاری است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه حق ملت ایران رفتارهای فریبکارانه این گروه نیست خطاب به آنها گفت: شما هر روز مذاکره کردید و وعده دادید و روز بعد دنبال بهانه جویی بودید، این کار شما اشتباهی محض است.

وی با یادآوری فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درمورد حرام بودن ساخت و استفاده از سلاح هسته ای گفت: رهبری داعیانه معظم له همواره عامل سرافرازی ملت ایران است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سخنان رهبری پس از مذاکرات لوزان، جای ابهامی را در این مساله باقی نگذاشت افزود: مقام معظم رهبری مخاطرات داخلی و خارجی کشور را رفع می کنند و بسیاری از کارهای مهم و اساسی کشور نظیر مساله هسته ای با تدبیر ایشان پیش می رود و به این مرحله رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: مذاکرات هسته ای، ساده نیست و تیم مذاکره کننده باید با هوشیاری عمل کند تا برای ایران مشکلی ایجاد نشود.

آقای لاریجانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس دغدغه شهدا را حفظ انقلاب، ولایت پذیری و استکبار ستیزی دانست و گفت: برخی کج فهمی های بوجود آمده در انقلاب، بخاطر تبعیت نکردن از ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه راه شهادت، راه عظمت و عزت انقلاب اسلامی ایران بود افزود: امروز به برکت خون شهدا حرکت بزرگ بیداری اسلامی در منطقه حاصل شده است.

رئیس قوه مقننه بحران های امروز در برخی کشورهای اسلامی را ناشی از دوری آنها از اسلام ناب محمدی بیان و تصریح کرد: جریان های تکفیری و تروریست حقیقت اسلام را نفهمیدند و هوسرانی برخی کشورهای منطقه و شیطنت ابرقدرت ها، اهداف آنها و حامیانشان را که اختلاف افکنی بین مسلمین است، تامین می کند.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات منطقه قرار گرفتن کشورهای اسلامی در برابر هم است، شایعه کمک تسلیحاتی ایران به یمن را کذب خواند و گفت: کمک نظامی ایران به یمن صحت ندارد ولی ما از ملت مظلوم حمایت می کنیم.

رئیس مجلس با تاکید بر لزوم حفظ کرامت مردم گفت: مردم انتظار دارند با توجه به منابع متعدد و سرمایه های بزرگی که در کشور داریم، عدالت در جامعه محقق شود و اگر بیکاری در جامعه وجود دارد یعنی پیام شهدا محقق نشده است.

وی تصریح کرد: باید با بهره گیری از منابع هر منطقه و بکارگیری اقتصاد مقاومتی، میدان اقتصاد را به میدان جهاد تبدیل و زمینه حضور مردم را در امر اقتصادی کلان فراهم کنیم.

لاریجانی با یادآوری تذکر رهبر معظم انقلاب اسلامی به روند فعالیت بانک ها گفت: ما در مجلس پیگیری می کنیم که بانک ها امسال برنامه روشنی در زمینه کمک به تولید ارائه دهند.

وی بر لزوم کنار گذاشتن اختلاف ها تاکید کرد و گفت: مجلس از واگذاری اقتصاد به مردم و نیز افزایش تولید در بخش کشاورزی حمایت می کند.

سردار سید محمد تقی شاهچراغی فرمانده سپاه قائم استان سمنان نیز در این مراسم که شب گذشته برگزارشد با قدردانی از تلاش های ۱۰ ساله اعضای ستاد کنگره بزرگداشت سرداران و سه هزار شهید این استان گفت: برای اجرای این کنگره که نهم اردیبهشت در سمنان آغاز می شود، آثار شهدای استان سمنان به صورت مدون و علمی گردآوری شده و صدا و سیما نیز ۱۵ هزار دقیقه برنامه رادیویی و تلویزیونی در این زمینه ساخته است.

کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی هم با گرامیداشت یاد و خاطره یک هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان های شاهرود و میامی گفت: تقدیم این تعداد شهید به همراه سه هزار و ۵۳۶ جانباز و ۱۱۴ آزاده نشان از ولایتمداری مردم شاهرود و میامی دارد.

در پایان اجلاسیه بزرگداشت هزار شهید شهرستان شاهرود که نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار سمنان ، مسئولان استان و جمع کثیری از مردم شاهرود حضور داشتند ، از پنج عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس ، آلبوم عکس دفاع و تابلوی انتفاضه رونمایی شد .