نگارش توافق خوب پیش می رود

به گزارش افکارنیوز، «سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در وین در پاسخ به این سوال که نگارش متن با چه موضوعی آغاز شده است، گفت: اولویت ما در این دور از مذاکرات، بحثهای مربوط به تحریم ها و روشن شدن ابعاد و جزییات آن و شروع نگارش توافق ها در این زمینه است و اکنون مشغول همین کار هستیم.

عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته ای کشورمان تصریح کرد: مشغول نگارش متن توافق و بحثدرخصوص جزییات هستیم.

وی با بیان اینکه این بحثها ابعاد مختلفی دارد، گفت: در این مرحله، سوالات مختلفی درباره لغو تحریم ها مطرح است که درباره همه آنها در حال بحثو گفتگو هستیم و باید پس از جمعبندی نوشته شود. کار ادامه دارد و با پیشرفت در این حوزه، اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون وزیر خارجه ایران همچنین در پاسخ به این سوال که آیا درخصوص ابهاماتی که آمریکایی ها درباره لغو تحریم ها ایجاد کرده اند هم گفتگو شد، گفت: در این باره هم طرف آمریکایی و هم اروپایی، روشنگری های بسیار خوبی کردند و همچنین درباره قانونی که در کنگره آمریکا در حال تصویب است بحثهای بسیار مفیدی داشتیم.

وی گفت: مذاکرات هسته ای این دوره وین، بعد از ظهر امروز جمعه به وقت محلی با نشست نمایندگان ۱ + ۵ با ایران پایان خواهد یافت.

وی همچنین درباره برنامه های صبح امروز نشست های هسته ای وین گفت: قرار است در کنار مشورت های داخلی، با تعدادی از نمایندگان ۱ + ۵ به ویژه نمایندگان چین و روسیه به طور دوجانبه دیدار کنیم. ممکن است با طرف های اروپایی نیز به طور جداگانه دیدار کنیم.

فیلم