روحانی: مصوبات سفر دولت به فارس تا سال ۹۶ اجرایی می‌شود

به گزارش افکارنیوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در بدو ورود به استان فارس در فرودگاه شهید دستغیب شیراز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای من و هیئت همراه جای بسی افتخار است که در این روز میهمان مردم فرهنگ دوست شیراز هستیم.

رئیس جمهور افزود: استان فارس استان حائز اهمیتی در جنوب کشور بوده و داری استعدادها و قابلیت‌های فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس و شهر شیراز مرکز علم، دانش، مرکز ادب و فرهنگ و تمدن و پایگاه بزرگ معنوی برای کشور است که از این رو حرم سوم اهل بیت(ع) نامیده شده است.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به وجود آرامگاه حافظیه و سعدیه در شیراز تصریح کرد: استان فارس با دارابودن تخت‌جمشید و پاسارگاد مرکز تمدن باستانی است.

رئیس جمهور در خاتمه ضمن اشاره به فعالیت عشایر غیور در استان فارس، پیرامون مصوبات و طرح‌های دولت برای توسعه بیش از پیش استان فارس اظهار داشت: در این سفر همه مواردی که برای استان فارس در طول سال‌های ۹۴ و ۹۵ و بخشی از سال ۹۶ مد نظر قرار گرفته، مورد توجه خواهد بود که بخشی از آن‌ها را در سخنرانی در جمع مردم و بخش دیگر را در جلسه شورای اداری مطرح خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: نظرات مردم و مطالبات مردم را می‌شنویم و امیدواریم که این سفر برای همه مردم خیر و برکت همراه داشته باشد.

به گزارش تسنیم، قرار است تا ساعتی دیگر ر‌ئیس‌جمهور در اجتماع مردم استان فارس در مرقد مطهر احمد بن موسی(شاهچراغ) سخنرانی کند.

دیدار با روحانیون، علماء، سرمایه‌گذاران، برگزیدگان و خانواده شهدا و ایثارگران از جمله برنامه‌های رئیس‌‌جمهور در این سفر است.

حجت‌الاسلام روحانی را در این سفر دو روزه محمد نهاوندیان رئیس‌دفتر رئیس‌‌جمهور، حسین فریدون مشاور ارشد رئیس‌‌جمهور و معاونان رئیس‌‌جمهور در امور زنان و خانواده، حقوقی و امور مجلس و رئیس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و جمعی دیگر از اعضای هیئت دولت همراهی می‌کنند.

رئیس‌جمهور و کاروان تدبیر و امید پیش از این به استان‌های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، خراسان رضوی، زنجان، گلستان، خراسان جنوبی، بوشهر، اصفهان، قم و گیلان سفر کرده‌اند.