ویژه‌خواری نمایندگان مقبول نیست

به گزارش افکارنیوز، منصور حقیقت‌پور در واکنش به مصوبه دیروز مجلس با عنوان استمرار صلاحیت نمایندگان در انتخابات اظهار کرد: بنده با این مصوبه مجلس مخالفم و دیروز به دلیل آنکه در مجلس حاضر نبودم نتوانستم رای منفی خودم را ابراز کنم ولی به صراحت اعلام می‌کنم این مصوبه مصداق ویژه‌خواری نمایندگی مجلس است.

وی افزود: نباید ما برای خودمان حریم اختصاصی تعریف کرده و در تعیین صلاحیت حق ویژه‌ای را برای خود قائل شویم چرا که یک نماینده صادق هیچ ترس و واهمه‌ای از تایید صلاحیت‌ها ندارد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعاً آنهایی که موافق این طرح هستند در این زمینه مشکلاتی دارند و نماینده مجلسی که در این چهار سال از قاعده و قواره قانونی پا فراتر نگذاشته نباید از تایید صلاحیت دوباره واهمه‌ای داشته باشد.

حقیقت‌پور تصریح کرد: قرار نیست ما ویژه‌خواری کنیم و یا بخواهیم برای خود سهم خاصی را تعیین کنیم چرا که در هر دوره‌ای از نمایندگی مجلس چنین طرح‌های ویژه‌ای نتوانسته رضایت مردم را فراهم کند.

وی ادامه داد: نمایندگان و سایر افراد ممکن است در طول یک روز ۵۰ گونه رفتار داشته باشند و اینکه بخواهیم تایید صلاحیت نمایندگی را در طول چهار سال استمرار ببخشیم این امر با هیچ منطق و عقلی سازگار نیست.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور در پایان گفتو گوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل شد: بنده به جد مخالف این مصوبه هستم و قطعا شورای نگهبان نیز نسبت به آن واکنش نشان داده و مخالفت جدی را به ویژهخواری نمایندگان انجام میدهد.