به گزارش افکارنیوز، دانشجویان که به حضور هاشمی در دانشگاه معترض بودند با تشکیل زنجیره انسانی در محل ورود هاشمی و با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به سیاسی کاری ریاست دانشگاه در دعوت از سایر شخصیت‌های سیاسی، نقش موثر هاشمی در فتنه ۸۸ و سخنان حاشیه ساز اخیر او اعتراض کردند.
بر اساس این گزارش دانشجویان در اعتراض به حضور هاشمی در دانشگاه فریاد می‌زدند: سیاست فرمایشی و سفارشی جایگزین برنامه‌های دانشگاه شده است.

منتقدین پلاکاردهایی چون «ستاد تحریف امام و انقلاب»، «روز معلم را در دانشگاه به پادگان نظامی تبدیل نکنیم»، «نقاط مشترک مطهری، خاتمی و رفسنجانی چیست؟» در دست داشتند.

از سوی دیگر خودروی هاشمی با شکستن زنجیره دانشجویان که برای ممانعت از ورود وی به دانشگاه تشکیل شده بود توانست وارد دانشگاه شود و در همین حین تعدادی از دانشجویان مصدوم شدند.
گفتنی است دفتر هاشمی تنها و به بهانه مقابله با تنش به خبرنگاران همسو با خود اجازه حضور در محل سخنرانی هاشمی را داده بود و تلاش‌های دیگر رسانه‌ها برای حضور در این برنامه ناکام ماند.

خبر دیگر اینکه تعدادی از دانشجویان نیز با در دست داشتن تصاویری از سران فتنه به استقبال هاشمی رفته و شعارهایی در حمایت از عوامل فتنه ۸۸ سر دادند!

تدابیر شدید امنیتی در دانشگاه و پلمپ تعدادی از کلاس‌ها و آزمایشگاه‌های درسی مجاور مکان سخنرانی هاشمی و سعی انتظامات دانشگاه در پراکنده کردن دانشجویان از دیگر حواشی حضور هاشمی در دانشگاه امیرکبیر بود.

گفتنی است هفته‌های پیش دانشگاه امیرکبیر، شاهد سخنرانی شخصیت‌های تنش زا چون محمدرضا خاتمی، اصغر فرهاد زاده و علی مطهری بود در حالی که ریاست دانشگاه به برنامه‌های سخنرانی چهره‌های شاخص اصولگرا چون حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان، بذرپاش(نماینده مجلس) و سعید زیباکلام به علت تنش زا خواندن برنامه‌ها مجوز نمی‌دهد!

عربستان همواره در خدمت استکبار است

آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در دانشگاه امیر کبیر با اشاره به وضعیت منطقه اظهار داشت: برای آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یعنی استکبار شرایط آن‌گونه نشده که دنیا را به آن شکلی که می‌خواهند، بسازند، بنابراین آنها می‌خواهند تفکرات خود را به شکل دیگری پیش ببرند تا به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: شرایط عراق، سوریه و یمن برای همه مشخص است. عربستان که همواره در خدمت استکبار است. مصر نیز که قبلا دژی در مقابل اسرائیل بوده در شرایط دیگری به سر می‌برد و پاکستان نیز درگیر مسائل داخلی خود است.

هاشمی با اشاره به تلاش‌های استکبار برای تجزیه کشورهای اسلامی از جمله یمن و سوریه گفت: ایران در این میان تنها لنگر مطمئن منطقه است که می‌تواند نقش اساسی را در حفظ منطقه داشته باشد.
وی ادامه داد: در این شرایط ما به عنوان نیروی اسلامی منطقه وظیفه داریم همان‌گونه که رهبری اعلام کرده‌اند وحدت و همدلی خود را حفظ کنیم و اجازه ندهیم جامعه دچار تشتت شود.

هاشمی تصریح کرد: دولت مبارزه خوبی را در دنیا شروع کرده، به شکلی که امروز دنیا فهمیده است منطق ما در هسته‌ای منطق صلح‌آمیز است.

وی همچنین گفت: مزاحم‌های بسیاری داریم که کنگره آمریکا که بیشتر اعضای آن با این مسئله مخالفند و لابی اسرائیل که اکثر انتخابات و مسائل اروپایی‌ها با نظر آنها همراه می‌شود. لذا ما در داخل خودمان نباید دردسرهای دیگری را برای کسانی که در این شرایط هستند ایجاد کنیم. در این شرایط با همدلی و همزبانی می‌توانیم پیش رویم.

باید به نظر اکثریت احترام گذاشته شود

هاشمی بدون هیچگونه اشارهای به اینکه در سال ۸۸ در مقابل نظر اکثریت عده اندکی دست به شورش زده و این عده از حمایت وی برخوردار بودند گفت: به نظر اکثریت احترام گذاشته شود. در چنین شرایطی میتوانیم خود را حفظ کنیم و اگر تحریمها حل نشد مسیرمان را ادامه دهیم و اگر هم حل شد خواهید دید که چه فضایی برای توسعه کشور و اتمام پروژههای نیمهکاره و بیکاری جوانان ایجاد میشود و تورمی که حقیقتا بیشتر از تحمل مردم متوسط و رو به پایین است. از اینها فساد بیرون میآید و خیلیها ناامید میشوند.