متحدان ایران اسرائیل را در فشار گذاشته‌اند

به گزارش افکارنیوز، در حالی‌که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل مخالف شدید توافق هسته‌ای ایران می‌باشد، وزرای جنگ این رژیم بیشترین خطر را از ناحیه متحدان ایران یعنی مبارزین حزب‌الله لبنان و دیگران می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» در بین عمده‌ترین گروه‌های هوادار ایران در منطقه حزب‌الله لبنان وجود دارد که در سال ۲۰۰۶ نبردی با نیروهای اسرائیلی داشت و از آن موقع تاکنون بر توانمندی‌های تسلیحاتی‌اش افزوده و به دمشق نیز در نبرد علیه شورشیان کمک می‌کند.

«رم بن باراک» یکیی از مقام‌های ارشد وزارت جاسوسی اسرائیل روز سه‌شنبه ایران را متهم کرد که در پی یافتن جایگاهی از سوریه گرفته تا یمن و مصر و نواحی فلسطین است و در این میان حزب‌الله لبنان در بین نیروهای جهان عرب یکی از توانمندیترین‌ها است که ارتش اسرائیل با آن مواجه شده است.

باراک در نشست خبری با حضور خبرنگاران گفت: «حزب‌الله لبنان تنها چالش علیه ما با امکان حملات غیرمترقبه است.»

به گزارش این منبع خبری، اسرائیل بر این باور است که نیروهای مقاومت حزب‌الله لبنان با یکصد هزار موشک قادر است زیر ساخت‌های آن‌ها را نابود کند.

در همین رابطه ۲ دیپلمات مطلع غربی به رویترز گفتند که مرزهای لبنان و سوریه روزهای سختی را سپری می‌کنند.

یکی از این دیپلمات‌ها که مایل به افشای نماش نبود در این باره گفت: «من فکر نمی‌کنم کسی در پی رویارویی باشد اما امکان بالقوه وقوع چنین موردی بالا است.»

انتهای پیام /