حمله نظامی نخستین گزینه آمریکا بود

به گزارش افکارنیوز، سعید جلیلی شامگاه سه شنبه در همایش ولایت و بصیرت با موضوع گفتمان انقلاب اسلامی که در حوزه علمیه امام صادق(ع) گرگان برگزار شد گفت: تجربه هایی ارزشمندی که یک ملت به دست می آورد جزو افتخارات آن ملت است.

جلیلی با بیان اینکه این تجربه ها سرمایه های آن ملت هستند افزود: هر ملتی متناسب با رویدادهای تاریخی تجربه کسب می کند و هر انسانی نیز در عمر کوتاه خود تجربه های تلخ و شیرینی دارد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ارزشمندترین تجربه هایی که یک ملت یا یک انسان به آن دست پیدا می کند، تجربه آن چیزی است که باور داشته است که ملت ما این گونه است.

وی به موفقیت های نظام در عرصه های بین المللی اشاره کرد و گفت: مقامات رسمی امریکا با صراحت می گویند که برخی از مسائل بدون حضور ایران حل نمی شود و قدرت ایران را درک کرده اند.

گزینه نظامی، اولین گزینه امریکا علیه ایران بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ملت ما باید بداند که تجربه باورهای دینی ما بسیار مهم است و اینکه ما دعوت خداوند و پیامبر را اجابت کرده ایم و آن را تجربه می کنیم.

جلیلی به بیان ادعاهای مقامات امریکایی علیه ایران پرداخت و اظهار کرد: اینکه آنها علیه ایران کلمه «گزینه نظامی» را به کار می برند، این مورد به زمان حال ارتباط ندارد زیرا اولین گزینه ای بوده است که علیه ملت ما به کار گرفته شد و ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی تصریح کرد: ملت ما به روشنی به باور قرآنی درباره اینکه دشمن نمی تواند آسیب جدی وارد کند، رسیده اند.

وی بیان کرد: تمام تلاش دشمن این است که پیروزی های ما را بپوشاند و اجازه ندهد که ملت ما به نقاط قوت خود اشراف داشته باشند.

آثار و نتایج انرژی هسته ای برای دشمنان مشخص است

عضو شورای راهبردی روابط خارجی با تاکید بر اینکه قدرت ایران در حال شکل گیری است اظهار کرد: چرا مقامات ۶ کشور بزرگ دنیا درباره مسائل هسته ای ایران مذاکره می کنند در حالی که خودشان از آن بهره مند هستند؟

سعید جلیلی افزود: کشور جمهوری اسلامی پاکستان از سلاح هسته ای استفاده می کند اما چرا علیه این کشور قطعنامه ای صادر نمی شود؟ چرا تمام توجه خود را معطوف ایران کرده اند؟

جلیلی گفت: حماسه های بزرگی که ملت ایران ایجاد کرده است در سایه عمله به ایمان بوده است که اوج حماسه ها زمانی که ایمان و عمل صالح جلوه بیشتری داشته است، پررنگتر بوده است.

وی به راه اندازی و برنامه سازی ۱۷۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان اشاره کرد و گفت: چرا دشمنان هزینه های هنگفتی انجام می دهند و علیه برنامه هسته ای ایران برنامه می سازند؟ اگر انرژی هسته ای موضوع مهمی نیست پس چرا نگران هستند؟

وی خاطرنشان کرد: دشمن آثار و نتایج دستیابی به انرژی هسته ای را فهمیده است و می خواهد که مانع شکل گیری قدرتی جدید باشد.

دشمن می خواهد فرصت های ما را به تهدید تبدیل کند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ممنوع شدن تولید سوخت ۲۰ درصدی اشاره و اظهار کرد: سوخت ۲۰ درصدی برای تولید داروی ۸۵۰ هزار بیمار ایرانی بوده است که به عنوان اهرم فشار این اقدام انسانی علیه برنامه های هسته ای استفاده کردند.

جلیلی افزود: با تحریم تولید دارو، دانشمندان مومن ایرانی دست به کار شدند و بدون دریافت ریالی از جمهوری اسلامی سوخت ۲۰ درصد را تولید کردند و در این راه جان خود را از دست دادند.

وی به سخنان مقامات غربی درباره توان دفاعی ایران اشاره و تصریح کرد: آنها گفته اند که بیشتری تحریم در حوزه دفاعی ایران بوده است و بیشترین موفقیت ما در این حوزه به دست آمده است.

وی در ادامه به تبیین تلاش های دشمن علیه ملت ایران پرداخت و گفت: دشمن می خواهد هزینه های مبارزه را زیاد و فرصت های ما را به تهدید تبدیل کند که نقطه مقابل این عمل شناخت خوب نقاط قوت ما است.

وحدت اقوام ایرانی موجب پیروزی های زیادی شده است

عضو شورای راهبردی روابط خارجی افزود: ایجاد انصراف و سپس انحراف از مبارزه جزو روش های دشمن است. مبارزه ای که باید علیه امریکا و رژیم صهیونیستی شکل بگیرد توسط پیاده نظام های آنها مانند القاعده و داعش علیه کشورهای مسلمان صورت گرفته است و این کار مطلوب دشمنان است.

سعید جلیلی به ظرفیت بی نظیر اتحاد اقوام در ایران اشاره کرد و گفت: یکی از الگوهای بزرگ ما وحدت اقوام حول اسلام ناب و ولایت فقیه است که زمینه ساز پیروزی های زیادی شده است.

جلیلی خاطرنشان کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری چنانچه ایمان و تکیه بر ظرفیت داخلی و اتکا به استعدادهای جوانان ما در حوزه های اقتصادی و صنعت نیز شکل بگیرد دشمنان خلع سلاح می شوند.

وی در پایان بیان کرد: اگر با همدلی و همراهی همه آحاد ملت، دولت و مجلس حول ولایت فقیه و اکتفا به ظرفیت های درونی را با قدرت انجام دهیم به پیروزی های بزرگی دست خواهیم یافت.