آذین از پاسخ‌های وزیر کشور قانع شد

به گزارشافکارنیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز(سه‌شنبه) پارلمان سؤال ملی مشترک حسین آذین و محمدمهدی زاهدی نمایندگان رفسنجان و کرمان و ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور را مورد بحثو بررسی قرار دادند.

این سوال قبلاً در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس رسیدگی شده بود اما به دلیل عدم اقناع نماینده سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر، برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس موکول شد.

نمایندگان سؤال‌کننده از وزیر کشور پرسیدند: علت حضور صدها هزار اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور چیست؟ علل افزایش ناامنی در استان‌های مرزی و استفاده از نیروهای کم‌توان و با بینش ضعیف سیاسی در جایگاه استانداری‌ها و کادر سیاسی کشور چیست؟ علل قلع و قمع بی‌رویه نیروهای توانمند و ارزشی در حوزه سیاسی کشور و دیگر ادارات با نظر استانداری‌ها که خلاف مشی اعتدال رئیس‌جمهور است و بی‌توجهی به تقسیمات کشوری و ریخت و پاش در استانداری‌ها چیست؟

وزیر کشور توضیحاتی درباره این سؤال در صحن علنی ارائه کرد و سپس آذین به عنوان سؤال‌کننده اصلی پس از توضیحاتی گفت: با توجه به اینکه آقای وزیر کشور قول دادند در بازه زمانی ۶ ماهه با اولویت استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان، اتباع بیگانه غیرمجاز را در کشور ساماندهی کند، لذا نیازی به رأی‌گیری نمی‌بینم.

سپس محمدرضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، در واکنش به این اظهارات آذین گفت: خوب است بین نماینده سؤالکننده و وزیر همیشه تفاهم باشد، انشاءالله آقای وزیر کشور هم به تعهداتش عمل کند.