طرح یک توطئه علیه جریان اصولگرایی

حبیبی در گفتوگو با تسنیم:
هیچ اصول‌گرایی حاضر نیست در اصول خود با جریان رقیب معامله کند
خبرگزاری تسنیم:
printنسخه قابل چاپ

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، در خصوص شاخصه‌هایی اصول‌گرایان اظهار داشت: در جلسه‌ دیدار چهار تشکل با مقام معظم رهبری که در دوم شهریورماه ۱۳۷۸ برگزار شد، ایشان فرمودند کسانی که اسلام، نظام اسلامی، ولایت فقیه و روش و خط امام خمینی(ره) را قبول دارند، خودی انقلاب هستند و این شاخص چهارگانه‌ای شد که ایشان پس از آن، ۹ شاخص اصول‌گرایی را در سخنرانی خود بیان فرمودند.

وی ادامه داد: بعد از آن جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم منشوری را درباره بایدها و نبایدهای اصول‌گرایی منتشر کردند و من معتقدم شاخص‌های اصلی اصول‌گرایی را می‌توان در بیانات مقام معظم رهبری و منشور جامعتین جستجو کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به طرح برخی اصلا‌ح‌طلبان برای ائتلاف با اصول‌گرایان معتدل گفت: ما ائتلاف میان اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان را ممکن و لازم نمی‌دانیم و معتقدیم در صحنه سیاسی کشور رقابت آن دسته از اصلا‌ح‌طلبانی که در داخل نظام هستند با اصول‌گرایان لازم و مفید است.

حبیبی تأکید کرد: البته حساب آن دسته از اصلاح‌طلبانی که سابقه شرکت در فتنه را دارند و دستگیر و محکوم شدند، از اصلاح‌طلبان داخل نظام جداست و معتقدم که اصلاح‌طلبی که اصل نظام، ولایت فقیه، قانون اساسی و فصل‌الخطاب بودن مقام معظم رهبری را قبول دارد، داخل نظام محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: البته همین اصلاح‌طلب نیز ممکن است خود را در مقابل اصول‌گرایان رقیب جدی بداند و ما در این رقابت هیچ مشکلی نمی‌بینیم.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: زمزمه‌های تقسیم‌بندی اصول‌گرایان به دو بخش اصول‌گرایان معتدل و تندرو از محصولات تفکر برخی از اصلاح‌طلبان است و این طرح یک توطئه از سوی جریان رقیب محسوب می‌شود.

حبیبی افزود: اصول‌گرایانی که شاخص‌های اصول‌گرایی را داشته باشند، همه اصول‌گرا محسوب می‌شوند. البته اصول‌گرایان ممکن است مانند اعضای یک خانواده در سلیقه‌ها متفاوت باشند، لذا ما تعبیر تفاوت در سلیقه‌ اصول‌گرایان به تند و کند را اصولاً کار نادرستی می‌دانیم.

وی یادآور شد: تقسیم کردن اصولگرایان به معتدل و غیر معتدل تقسیمبندی نادرستی است و طبیعتاً هیچ اصولگرایی حاضر نیست که در اصول خود با کسی معامله کند. این فرد چه تظاهر به اصولگرایی کند و چه اصلاحطلب باشد، چنین ائتلافی صورت نخواهد گرفت.