نتانیاهو: توافقی بهتر از لوزان می‌خواهیم

به گزارش افکارنیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با وزیر دفاع آلمان که به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده دیدار کرد.

گزارش روزنامه صهیونیستی جروازالم‌پست حاکی است «نتانیاهو» در این دیدار بار دیگر ادعاهای پیشین درباره ایران را تکرار کرده و ایران را به رهبری «کارزار اشغال و ویرانگری» در منطقه متهم کرده است.

نخست‌وزیر تنها رژیم دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه همچنین آنچه به گفته وی تهدیدهای ناشی از آرمان‌های «توسعه‌طلبانه و مذهبی» ایران بود را بزرگترین تهدید علیه منطقه عنوان کرد.

نتانیاهو گفت: «آنها رهبری کارزار اشغال و خرابکاری در سر تا سر خاورمیانه، یمن و در حوالی مرزهای اسرائیل، تا نزدیکی مرزهای ما در بلندی‌های جولان و غزه را به دست گرفته‌اند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در ماه‌های گذشته تلاشهای نومیدانه‌ای برای همراه کردن کشورها در مخالفت با توافق هسته‌ای با ایران داشته در گفت‌وگو با وزیر دفاع آلمان هم در این باره اظهار نظر کرد.

نتانیاهو گفت: «ما فکر می‌کنیم به توافقی بهتر از آنچه در لوزان پیشنهاد شد، نیاز داریم. و من معتقدم این برای آینده مشترک و امنیت مشترک ما مهم است.»

وی افزود: «هر بار با مرکل(صدر اعظم آلمان) صحبت می‌کنم تحت تأثیر فهمی که او از این چالش‌های دارد، قرار گرفتم.»

وزیر دفاع آلمان هم در این یدار گفت که گفت‌وگوی «فشرده‌ای» با یعلون، وزیر جنگ رژیم صهیونستی درباره تفاهم لوزان داشته است.

وی گفت: هنوز تنها یک چارچوب توافق وجود دارد و برای ما مهم است که هنگام مذاکره درباره جزئیات توافق به طور دقیق به نگرانیها و پیشنهادهای اسرائیل گوش کنیم.