به گزارش افکارنیوز، وبسایت فردا با طرح این پرسش نوشت: دانشگاه آزاد اسلامی که در زمان مدیر اسبق عملا به حیاط خلوت یک گروه سیاسی تبدیل شده بود به نظر می‌رسید بعد از او دیگر شاهد استفاده ابزاری از این فضای علمی به نفع احزاب و جریانات سیاسی نباشیم.

اما با روی کار آمدن دولت یازدهم یکی از اولین اقدامات شورای عالی انقلاب فرهنگی متشکل از وزرای روحانی بازگرداندن مدیریت این مجموعه به ریل سابق بود. این‌بار به جای عبدالله جاسبی، حمید میرزاده سکان اداره این مجموعه عظیم را عهده‌دار شد. میرزاده اما به جای یک گروه سیاسی پای یک جریان سیاسی را به دانشگاه آزاد و مناصب آن باز نمود. این کادرسازی کاملا هدفمند و برنامه‌ریزی شده با هماهنگی کامل میرزاده، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد و بوسیله اداره کل تشکل‌های سیاسی این دانشگاه با هدف تاثیرگذاری بر انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در سال جاری صورت پذیرفته است.

فردا می‌افزاید: همزمان با این تحرکات شاهد بخشنامه‌ا‌ی تحت عنوان «تسهیل فعالیت تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشجویان» بودیم که از سوی رئیس دانشگاه آزاد به همه واحدها ابلاغ شد. بخشنامه‌ای جنجالی که به نظر می‌رسد به دنبال محدود کردن بسیج دانشجویی آن هم در آستانه انتخابات مجلسین باشد. هر چند بسیج دانشجویی با اقدام به موقع خویش و نامه‌نگاری و شکایت از طریق مجاری قانونی موضع مناسبی در قبال این بخشنامه گرفت اما سوال اساسی اینجاست که مدیریت دانشگاه آزاد با چه ادله‌ای به خود اجازه می‌دهدکه فعالیت تشکل‌های دانشجویی را با اعمال سلیقه محدود کند؟

۲۵۷ مسئول بسیج دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در نامه‌ای به دکتر میرزاده با بیان اینکه بسیج دانشجویی تاکنون هیچ توضیح وپاسخ منطقی درخصوص چرایی بخشنامه غیرقانونی دانشگاه آزاد برای محدودسازی بسیج دانشجویی دریافت نکرده است، اعلام کرده‌اند: «این در حالی است که مسئولین در حالی که در دوره مدیریت میرزاده تشکل‌های مستقل دانشگاه با انواع سختگیری‌ها و عدم همراهی مواجه هستند، سرانه ده برابر شده فرهنگی دانشگاه در اختیار عناصر تابلودار انجمن تهران جهت کادرسازی انتخابات مجلسین قرار گرفته است.

با وجود اینکه اتحادیه‌های دانشجویی سابق دانشگاه آزاد بدون فعالیت رها شده‌اند، تلاش‌های فراوانی برای تشکیل اتحادیه چهارم با تخلفات گسترده قانونی صورت می‌گیرد.
برقراری ارتباط با کاندیداهای اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس برای اعمال نفوذ در لیست‌های انتخاباتی در دستور کار یکی از معاونت‌های دانشگاه آزاد و نهاد زیرمجموعه آن قرار گرفته است.

فردا نوشت: گویی اطرافیان هاشمی رفسنجانی حافظه تاریخی خود را از دست داده‌اند و امروز دوباره به کسانی دل بسته‌اند که در برهه‌های حساس همیشه در مقابل وی ایستاده‌اند، تجربه مقابله با رادیکال‌ها در دوران سازندگی و تقابل تندروها با دولت، انتخابات مجلس ششم و ریاست‌جمهوری سال ۸۴ به وضوح نشان می‌دهد که مجیزگویی‌های عده‌ای خاص اطراف هاشمی رفسنجانی بیش از آنکه ناشی از دل بستگی‌های فکری و عقیدتی به وی باشد تنها به دلیل نفوذ وی است.

یادآور میشود مهدی هاشمی یکی از عناصری بود که از امکانات دانشگاه آزاد برای مصارف انتخاباتی و فراتر از آن فتنهانگیزی استفاده میکرد.