رئیس مجلس با چه توجیهی از مطرح ساختن طرح قطع مذاکره با آمریکا جلوگیری می‌کند

به گزارشافکارنیوز، مهدی کوچک‌زاده در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز خود(۲۳اردیبهشت ۹۴) گفت: مقاومت اسلامی و قهرمانانه ملت رشید یمن در برابر لاشخورهای آل صهیون را می‌ستایم و تأکید می‌کنم که تنها راه پشیمان کردن متجاوزان همین ایستادگی و پایداری مظلومانه است.

وی افزود: به وزیر امور خارجه تذکر اکید می‌دهم برای آزمودن راه مذاکره به عرصه مباحثهسته‌ای کشور خودمان بسنده کند و پیشنهاد بلاوجه برای مذاکره و سازش قهرمانانه یمنی ارائه نکند که البته شنیده هم نخواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما رفتار تیم مذاکره‌کننده و مواضع رئیس‌جمهور در موضوع هسته‌ای را منطبق برخواست، منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب که همیشه موجب عزت و عظمت ملت ایران بوده است، ارزیابی نمی‌کنیم. معظم‌له بارها عدم خوش‌بینی خود را به این مذاکرات بیان داشته و در آخرین سخنرانی خود در دیدار با معلمان در جملات متعدد مذاکرات زیر شبه تهدید را غیرمعقول و غیرمنطقی و غیرقابل قبول خوانده و موجب خدشه به هیبت و عزت ملت ایران که مقدمه توسری خوردن است ارزیابی کردند.

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: قریب ۸۰ نفر از نمایندگان مجلس طرحی را با قید سه فوریت برای توقف مذاکرات دو جانبه با آمریکا و ادامه مذاکرات با سایر اعضای ۱ + ۵ تهیه و ارائه کرده‌اند که نمی‌دانم با کدام توجیه قانونی رئیس مجلس از مطرح ساختن آن جلوگیری می‌کنند. امیدوارم آقایان طبق سوگندی که یاد کرده‌اند به وظیفه قانونی خود در اداره مجلس عمل کنند و نه سلیقه شخصی.

وی خطاب به رئیس‌جمهور تأکید کرد: یادتان هست که قرارتان با ملت ایران این بود در صورتی به عنوان نماینده ملت ایران به طرف‌های مذاکره پاسخ مناسب بدهید که با ملت ایران با زبان تکریم و نه تهدید و تحریم سخن بگویند. خودتان پیش وجدانتان پاسخ بدهید، آیا آن زمان تکریم را یک جا مشاهده کردید؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای روحانی اکیداً به شما تذکر می‌دهم هزاران میلیارد سرمایه مردم و مملکت در طرح‌های نیمه تمام مسکن مهر به دلیل بغض و کینه‌های حزبی و قبیله‌ای شما و اعضای کابینه‌تان که صراحتاً هم در رسانه عمومی به آن اقرار کرده‌اند در حال نابودی است و این در حالی است که میلیون‌ها نفر از مردم که همه سرمایه خود را برای خانه‌دار شدن در این طرح ریخته‌اند و در بی‌مسکنی به سر می‌برند. شایسته وزیر راه و شهرسازی در اینباره تذکر جدی داده شود قبل از اینکه مردم خود برای استعفیای حقوق و جلوگیری از نابودی سرمایه‌هایشان عکس‌العملی داشته باشند.

کوچک‌زاده خاطرنشان کرد: آقای روحانی با این کینه‌جویی‌های حزبی و قبیله‌ای چرخ زندگی مردم نخواهد چرخید. اگر جلوی فساد و ریخت و پاش در کشور گرفته شود منابع حاصله اکثر غریب به اتفاق نیازهای کشور را مرتفع می‌کند اما آقای روحانی مبارزه با فساد با برگزاری کنفرانس‌های میلیاردی در روز جهانی به اصطلاح مبارزه با فساد آن هم برای هماهنگ نشان دادن دولت با استانداردهای جهانی مبارزه با فساد علی‌رغم رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر بی‌فایده بودن این قبیل کنفرانس‌های بی‌هزینه عملی نخواهد شد. حداکثر نتیجه این رفتارها نمایش صحنه آی دزد آی دزد کسی است که برای رهایی از دست تعقیب کنندگان فریاد می‌زند.

وی افزود: آقای روحانی دروغ‌های چند ساله برای نسبت دادن همه مشکلات به دولت گذشته بیش از این نتیجه نخواهد داد. آیا وقت آن نرسیده که به جای پوشانده ضعف‌ها و مشکلات ناشی از گره زدن سرنوشت خودتان و کشور به مذاکرات با گرگ‌ها حقیقتاً به کار جدی و سخت برای رفع مشکلات معیشتی مردم بپردازید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور یادتان هست در اوایل ریاست‌جمهوریتان خود را فرزند مجلس خواندید و از بی‌اعتنایی‌ها و اهانت‌های ادعایی به مجلس اظهار ناخوشنودی کردید به راستی چه شد که هر روز یک معاون یا مشاور شما وظیفه خود دید که اهانت به مجلس روا دارد و دست آخر خود شما هم با سال همزبانی و همدلی به عنوان سال انتخابات آرزوی تشکیل مجلس در خور شأن ملت ایران را کردید.

کوچکزاده در پایان گفت: من متقابلاً و برای همزبانی با شما در حال و آینده امیدوارم ملت ایران در سال انتخابات ریاست جمهوری رئیسجمهوری در شأن ملت ایران را انتخاب کند.