حاشیه ای بر حرکت اخلاقی آقای معاون برای یک فحاش!

به گزارش افکارنیوز، «طبیعتش فحاشی است»؛ تعبیر وزیر ارشاد از فعال فتنه ای که از سال ۸۸ در آتش فتنه گری هایش با فحاشی می دمد و اینگونه به پای ثابت رسانه های معلوم الحالِ خارج نشین تبدیل شده است. چند روز پیش بود که غرفه انتشارات حیان­اش در اقدامی دیرهنگام ولی مورد انتظار، توسط مسئولین اجرایی، تعطیل شد. پیش بینی سختی نبود که بعد از این تعطیلی خزعلی آستین های همیشه بالا برای جوسازی اش را بالاتر زند و پرداختن به شخصی چنین در خور اتلاف وقت نیست ولی در این میان نکته قابل تأمل و تعجب برانگیز اقدام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بود.

سید عباس صالحی که گویی می خواست در میدان بها دادن به ناهنجاریهای فرهنگی از این روزهای معاونت سینمایی عقب نماند، در لوای معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و رئیس بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب تهران، در اقدامی عجیب با گل و شیرینی به دفتر انتشارات حیان رفت و بابت تعطیل شدن غرفه آقای فحاش عذرخواهی کرد. عملکرد عجیب صالحی تا آنجا پیش رفت که کار به قول جبران خسارت آنهم بدون فوت وقت و تمام و کمال از طرف وزارت ارشاد هم رسید!

بها دادن به آقای فحاشِ دائم الاعتصاب تا آنجا پیش رفت که عذرخواهی صالحی به اصرارهایش برای پایان دادن اعتصاب غذا نیز کشیده شد. تا آنجا که سایت آقای معلوم الحال با درج یادداشتی با تیتر «برای اولین بار در ایران!» به همسان خوانی رفتار صالحی با تا کمر خم شدن و عذرخواهی ژاپنی ها پرداخت و در نهایت به شیرینی خوران و شکستن اعتصابِ آقای دائم الاعتصاب در تقدیر از «حرکت اخلاقی» صالحی اشاره کرد و «تجلی عقلانیت» در دولت یازدهم را تبریک گفت!



خزعلی



در حالیکه همایون امیرزاده رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران تأکید کرده است که حکم تعطیلی غرفه ناشر معلوم الحالِ حیان همچنان باقی است. مهدی خزعلی در گفت‌وگویی کوتاه با فارس، درباره حضور صالحی در دفتر کارش ضمن اشاره به عذرخواهی و قول صالحی تأکید کرد: «وی حتی بنده را با خودش به نمایشگاه بازگرداند و من از عصر امروز در غرفه انتشارات حیان حضور خواهم داشت»

رئیس نمایشگاه کتاب تهران در توجیه اقدام عجیبش طی نشستی خبری، تصریح کرد: «اخلاق حکم می‌کرد به دیدار مهدی خزعلی بروم»!! و به جای نهیب زدن به خود، توپ را در زمین رسانه ها انداخت و تأکید کرد که در انتخاب تیتر و واژگان دقت کنند و رعایت ویژگی‌های خبری را در روزهای منتهی به حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه داشته باشند!

جنتیِ وزیر ارشاد نیز امروز در توضیح اتفاق رخ داده اظهار داشت: «مهدی خزعلی دو انتشارات داشته که هر دو انتشاراتش توسط دستگاه قضایی ممنوع‌النشر بوده است و نباید چیزی چاپ می‌کرده است. در عین حال، ما از جهت کمک به ایشان در سال گذشته، انتشارات اباصالح را که به اسم همسر وی است، اجازه دادیم که کتاب‌های پزشکی را بتوانند منتشر کنند و چون مقداری کتاب نیز داشتند و برای اینکه بتوانند آنان را عرضه کنند، امسال به او غرفه داده شد و غرفه اباصالح در نمایشگاه موجود است. انتشارات حیان به خاطر اینکه از نظر آیین‌نامه نمایشگاه بایستی هر ناشری حداقل ۳۵ عنوان کتاب داشته باشد که حداقل ۱۵ کتاب آن در سال ۹۳ چاپ شده باشد، این انتشارات کتابی چاپ نکرده بود و با این شرایط براساس آیین‌نامه نمی‌توانستند شرکت کنند». و همچنین تأکید کرد: «خزعلی طبیعتش فحاشی به سران نظام است و خارج از طبیعت نیز نمی‌تواند عمل کند!»

حال باید منتظر ماند و دید جنتیِ وزیر ارشاد در مقابل اقدام سوال برانگیز معاونت فرهنگی اش آنهم با طرفیت به تعبیر خود یک فحاش نظام چه می کند…