به گزارش افکارنیوز، یکی از مأموران سابق دستگاه امنیتی اسرائیل در مرکز مطالعات امنیتی تل‌آویو فاش کرده که شاپو بختیار، درخواست ترور امام خمینی را با موساد طرح کرده بوده است.

بر اساس گزراش پاگاه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، «یوسی آلفر» در نشستی که در این مرکز بوده، مدعی شده که بختیار در ژانویه ۱۹۷۹(دی و بهمن ۱۳۵۷) از مأموران موساد که در تهران مستقر بوده‌اند، درخواست کرده که امام خمینی را به قتل برسانند.

بر اساس گفته‌های آلفر، امام خمینی در هنگام ارسال این درخواست به «الیتسر تسافریر» عامل موساد در تهران، هنوز در نوفل‌لوشاتو پاریس مستقر بوده‌اند.

آلفر گفته: «ییتژاک هوفی(مدیر وقت موساد) در همان ابتدای جلسه با تسافریر به وی گفت که بر اساس اصول اخلاقی، حمایت از این درخواست برای موساد امکان‌پذیر نیست ولی باز هم باید نظرات حضار را شنید.»

مأمور سابق موساد که حالا سال‌خورده شده، به اظهارنظر خود در آن زمان هم اشاره کرده و گفته: «من هم به سران موساد گفتم که حمایت از این درخواست برای من مشکل است زیرا ما هنوز چیزی از شخصیت(امام) خمینی نمی‌دانیم.»

یوسی آلفر در میان صهیونیستهای پیر و جوان حاضر در مرکز مطالعات امنیتی تلآویو به نظر امروز خود در خصوص رد آن درخواست هم پرداخته و گفته: الان تأسف میخورم که چرا از آن درخواست حمایت نکردیم.