قوه قضائیه و مجلس اجازه نابود شدن جامعه نخبگان را ندهند

به گزارش افکارنیوز، جامعه اسلامی دانشجویان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از تمامی دلسوزان نظام، بالاخص مسئولین هوشیار و دوراندیش قوه قضائیه و نمایندگان مجلس می‌خواهیم در فرایندهای تسویه حساب‌های کاملا سیاسی وزارت علوم بالاخص قضیه بورسیه‌های مظلوم، ورود کنند و اجازه ندهند جامعه نخبگانی متصل به آرمانهای انقلاب در مسلخ تصمیمات برخی افراطیون نشسته بر کرسی‌های سرنوشت ساز این وزارتخانه، ذبح و نابود شوند.

این اتحادیه دانشجویی در ابتدای این بیانیه آورده است: این روزها اخبار بدی از وزارت علوم به گوش می‌رسد. گویا نیت برخی از سیاسیون فعال در فتنه ۸۸ به منظور خارج کردن دانشگاه از ریل دانش و کشیدن آن به بیقوله و کج‌راهه سیاست، در حال تحقق کامل است. اخباری که نشان می‌دهد رشد پرشتاب علمی کشور متوقف شده و در برخی نمایه‌های استنادی علمی، با عقب گرد روبروست و اخبار دیگری که حکایت از برخوردهای سنگین سیاسی و حزبی با منتقدین، اساتید و دانشجویان نخبه و مظلوم بورسیه دارد.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: پازل هولناکی که باجهت‌گیری خاص وزارت علوم به سمت تشکیل دادگاه‌های فرمایشی برای محاکمه و اخراج دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه در کنار مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای تصویب کمیته عالی تجدید نظر(هیات عالی مسائل و امور دانشگاهیان)، در حال تکمیل شدن است نشان می‌دهد که اراده‌هایی نامبارک و شوم در جهت تسویه دانشگاه‌ها از نیروهای نجیب نخبه و انحراف جهت دانشگاه‌ها از مسیر علمی، در حال شکل‌گیری است. اگر افراطیون و تندروها بتوانند در کمیته‌های خودساخته خود اساتید و نخبگان انقلابی و متدین را از کار بیکار کنند و کمیته تجدید نظر نیز با ترکیبی مشابه کمیته اولیه به لحاظ فکری و جریانی(بدون حضور نماینده‌ای از قوه قضائیه، سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری و سایر نهادهای ذیربط)، در همان وزارت علوم تشکیل شود، امیدی به باقی ماندن نیروهای نخبه انقلابی، کارآمد و در تراز نظام اسلامی در دانشگاه‌ها باقی نخواهد ماند. انتظار می‌رود با مصوبه اخیر شورای انقلاب فرهنگی به زودی موج تسویه کامل دانشجویان مظلوم و بی‌گناه بورسیه و سایر اساتید آغاز شود و اشتباه عجیب شورای عالی انقلاب فرهنگی در به رسمیت شناختن محکمه بی قاضی و بی وکیل وزارت علوم و سپردن صلاحیت ورود به بحثتجدید نظر به آنها، صدمات زیادی به بدنه نظام آموزش عالی کشور وارد کند.

در ادامه آمده است: با توجه به اقدامات بی‌نظیر وزارت علوم در اخراج و لغو بی‌ضابطه بورسیه‌های کاملا قانونی(بر خلاف مصوبه کمسیون اصل نود)، و ابلاغ‌های مضحک لغو و اخراج به صورت شفاهی و درگوشی به این دانشجویان مظلوم و بی‌پناه، همچنین برخی تحرکات رسانه‌ای عجیب توسط افراطیون در وزارت علوم، می‌توان به راحتی پیش‌بینی کرد که در آینده‌ای نه چندان دور، سطح اقدامات فراقانونی وزارت علوم از این مرزها نیز بگذرد و به اخراج گسترده اساتید ارزشی و دانشجویان متعهد به انقلاب در سطوح مختلف برسد. بنابراین با توجه به پتانسیل‌های برخی افراطیون در شکستن مرزهای قانون و اخلاق، انتظار می­‌رود برخورد قاطع و مصمم با این گونه رفتار در دستور کار نهادهای قضایی و نظارتی قرار گیرد.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: بدینوسیله اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از تمامی دلسوزان نظام، بالاخص مسئولین هوشیار و دوراندیش قوه قضائیه و نمایندگان مجلس می‌خواهد در فرایندهای تسویه حساب‌های کاملا سیاسی وزارت علوم بالاخص قضیه بورسیه‌های مظلوم، ورود کنند و اجازه ندهند جامعه نخبگانی متصل به آرمانهای انقلاب در مسلخ تصمیمات برخی افراطیون نشسته بر کرسی های سرنوشت ساز این وزارتخانه، ذبح و نابود شوند. از سوی دیگر این اتحادیه نهایت اعتراض خود را به ترکیب هیات عالی مسائل و امور دانشگاهیان در مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام می‌کند و از همه کارگزاران فرهنگی و علمی نظام می‌خواهد که در حیطه اختیارات و اعضای این هیات تجدید نظر کنند. عدم تجدید نظر در این هیات می‌تواند نتایج شومی برای آینده آموزش عالی و سیاسی‌تر کردن این وزارتخانه علمی به همراه داشته باشد. از سوی دیگر انتظار می‌رود مسئولین وزارت علوم و نمایندگان محترم مجلس به موضوع بورسیه‌ها از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۸۴ نیز رسیدگی کرده و فساد بورسیه‌های فله‌ای کارگزاران و مشارکت در حیات خلوت وزارت علوم را به استحضار ملت برسانند. بررسی موضوع بورسیه‌ها در یک بازه زمانی خاص و با قوانین خودساخته بی‌مبنا، خود نشانی از سوگیری مغرضانه و هدف گذاری خاص سازمان امور دانشجویان در مقابله و حذف مظلوم‌ترین اساتید آینده کشور در سایه ترس رسانه‌ای ایجاد شده توسط آنها، است. این روزها همگان می‌دانند که کیفیت علمی، تعهدات اخلاقی و وضعیت پژوهشی دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه لغو بورس شده، قابل قیاس با بورسیه شدگان ضعیف دوران اصلاحات و کارگزاران نیست.

در پایان آمده است: تندروهای تصمیمگیر بدانند اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به رسالت عظیم خود در پاسداری و حراست از آرمانها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در فضای دانشگاهها پایبند بوده و تمامی اقداماتی که با جهت خروج دانشگاهها از آرامش و نشاط علمی و تبدیل آن به پادگان احزاب سیاسی باشد، مقابله خواهد کرد.