تعداد سانتریفیوژها همان ۱۰۴۴ عدد است

به گزارش افکارنیوز، بهروز نعمتی نماینده مردم اسدآباد و سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی پس از جلسه غیرعلنی امروز(یکشنبه) پارلمان توضیحاتی پیرامون این نشست ارائه کرد.

وی با بیان اینکه نشست غیرعلنی امروز سنگین بود و حدوداً ۲ ساعت به طول انجامید، گفت: ‌ آقای ظریف در این نشست درباره مذاکرات و چهارچوب نگارش نهایی متن سخن گفت.

وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه در نشست امروز نوع نگاه خود به موضوعات و اتفاقات پس از بیانیه لوزان را تشریح کرد؛ آقای ظریف به صورت مبسوط درباره دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مردم سخن گفت و موضوعات مربوط را باز کرد.

سخنگوی هیأت رئیس مجلس همچنین اعلام کرد که ۴ نماینده خانه ملت مباحثخود را در فضای گوناگون مطرح کردند.

نعمتی یکی از مباحثمطرح شده در نشست امروز را بازرسی‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: آقای عراقچی نیز در این نشست تأکید کرد که تمام بازرسی‌ها در چهارچوب پروتکل الحاقی خواهد بود و فراتر از آن را قبول نمی‌کنیم.

«در این نشست درباره فردو و غنی‌سازی صحبت شد و در مورد بیانیه لوزان تأکید شد که باید این بیانیه به صورت مکتوب دربیاید.»

نعمتی همچنین با اشاره مجدد به سخنرانی ۴ نماینده در نشست غیرعلنی امروز مجلس، گفت: نمایندگان مجلس درباره نحوه لغو تحریم‌ها، بازرسی‌ها، فعالیت‌های سایت فردو و نحوه فعالیت کشور در زمینه انرژی هسته‌ای سخنرانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این نشست یکی از نمایندگان درباره نوع حضور در مذاکرات تذکر داد و آقای ظریف توضیح دادند که آمریکایی‌ها ۳۰ سال است از سیاست چماق و هویج استفاده می‌کنند و این موضوع چیز جدیدی نیست که ما را تهدید کند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مجلس به عنوان دستگاه ناظر باید از جزئیات مذاکرات آگاه باشد، خاطرنشان کرد: نباید درباره مذاکرات به صورت احساسی سخن گفت.

وی با بیان اینکه بیشتر مباحثامروز در مورد نوع نگارش متن توافق نهایی بود، اظهار داشت: جو بسیار خوب و صمیمانه‌ای در نشست غیرعلنی مجلس حاکم بود.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با ردّ هر گونه درگیری در انتهای نشست پارلمان، خاطرنشان کرد: همانطوری که در نشست امروز مطرح شد تعداد سانتریفیوژها کاهش نیافته و همان ۱۰۴۴ عدد است، در نتیجه ادعای آمریکایی‌ها در این زمینه غلط می‌باشد.

وی در پایان گفت: آقای لاریجانی تذکر داده که باید از تیم مذاکرهکننده حمایت کنیم به شکلی که خواسته ملت محقق شود.