به گزارش افکارنیوز، او می‌افزاید: ما در این جلسات با آقای جلیلی برای تمامی سناریوهای طرف مقابل برنامه داشتیم. وقتی در آلماتی طرف مقابل دید که هرچه می‌گوید ایران طرح جدیدی روی میز می‌گذارد کم آورد به طوری که نماینده انگلیس گفت بحث‌ها به جای خوبی رسیده است و باید ادامه دهیم که وندی شرمن در کاغذ کوچکی به وی نوشت که تو با اجازه چه کسی صحبت کردی؟!

حجت‌الاسلام مصلحی در ادامه همین سخنان تصریح کرده است: دستگاه‌های اطلاعاتی ما باید این‌گونه عمل کنند که امروز ما اینگونه نیستیم.

*عملکرد مطلوب دستگاه اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در طول ۱۲ سال مذاکره هسته‌ای، مسئله‌ای است که کمتر به چشم تحلیلگران و قضاوت‌کنندگان آمده است.

این در حالی است که اگرچه در طول سال‌های مذاکره، مختصات صحنه به خوبی گویای واقعیت و حقانیت نظام اسلامی ایران بوده است اما از این مقوله نباید گذشت که در ورای تمام این رخدادها؛ توطئه‌های بزرگ امنیتی فراوانی علیه فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان وقوع یافت که جملگی توسط دستان توانای سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف، خنثی و یا کور شدند.

مقابله با بدافزارها، دفاع اطلاعاتی و پدافندی در مقابل خرابکاری‌های نظامی، کشف تیم‌های ترور و دفع عملیات جواسیس بخشی از این عملیات‌های مهم در حیطه هسته‌ای بوده است.

آنچه که در صحبت‌های حجت‌الاسلام مصلحی نیز آمده است گویای بخش‌های بزرگی از فازهای خارجی همین عملیات‌هاست که تأثیرگذاری خود را به وضوح نشان می‌دهد.

بدیهیست که تشکر از این مجاهدت‌های خاموش و تأثیرگذار تنها با لحاظ بدبینی نسبت به دشمن غدّار و قطع امید نسبت به آنچه او در مشت خود نهان کرده است؛ محقق خواهد شد.

شکرگذاری از فعالیتهای شبانهروزی و خون شهدا که توانسته است ملت ایران را در اوج مرزهای پیشرفت و فناوری و امنیت نگاه دارد؛ میسور نخواهد بود مگر اینکه ولایت دشمنان این مرز و بوم به هیچ قیمتی پذیرفته نشود و در مقابل تهدیدات لسانی و تحریمها، به ظرفیتهای داخلی همین کهن بوم و بر تکیه شود.