نسل‌کشی عاقبتی جز هلاکت و نابودی در پی ندارد

به گزارش افکارنیوز، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح طی سخنانی به مناسبت سوم خرداد سالروز حماسه خرمشهر با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز گفت: حماسه فتح خرمشهر در سایه الطاف الهی و در اوج همدلی و هم زبانی دولت، ملت و نیروهای مسلح در سوم خرداد ماه سال ۱۳۶۱ خلق گردید.

دهقان تصریح کرد: امروز نیز برای عبور از بحران‌ها و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، گذر از پیچ تاریخی، نیازمند وحدت، همدلی و هم زبانی هستیم، چراکه جز در سایه وحدت و همدلی و هم زبانی نمی توانیم آرمان های انقلاب اسلامی و مشکلات پیش رو را از میان برداریم.

وزیر دفاع گفت: حوادثتلخ و عبرت انگیزی که امروز در منطقه مشاهده می کنیم بر اثر اختلاف و تفرقه میان مسلمانان و جهان اسلام به وجود آمده است؛ زیاده خواهی های نظام سلطه و در راس آن آمریکا و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به کشورهای اسلامی و تحرک بی سابقه تروریست های مزدور ناشی از همین تفرقه و تشتت جهان اسلام است.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع تلخ و اسف بار و فجایع هولناکی که توسط دولت عربستان سعودی در یمن در جریان است، افزود: آیا مدعیان حقوق بشر، سران آمریکا و اروپا بدن‌های غرقه به خون و ناله ضجه کوکان مظلوم و زنان بی پناه یمنی که در آتش قساوت متجاوزین می سوزند را نمی بینند؟

وی در ادامه تصریح کرد: این مصائب بزرگ ناشی از تفرقه و تشتتی است که امروز جهان اسلام بدان گرفتار شده است و دشمنان اسلام و انسانیت را این چنین گستاخ و بی پروا کرده است.

دهقان خاطرنشان کرد: اگر ملت بزرگ ایران توانست در مقابله با زیادخواهی های نظام سلطه و تجاوز رژیم بعثعفلقی صدام و حامیانش ایستادگی کند و با مقاومت کم نظیر خود آنان را به ستوه آورد، فقط در سایه وحدت و انسجام بوده است، به همین دلیل بود که باران رحمت و فتح و ظفر الهی نازل گردید تا آنجا که امام راحل عظیم شان فرمودند: " خرمشهر را خدا آزاد کرد ".

وزیر دفاع گفت: از تاریخ و وقایع گذشته نزدیک درس بگیرید؛ نسل کشی و ارتکاب جنایات جنگی و ظلم و تجاوز، همانگونه که خداوند وعده داده است؛ عاقبتی جز هلاکت و نابودی در پی ندارد و این وعده الهی تغییر ناپذیر است و بی تردید مردم مظلوم یمن پیروز نهایی این کارزار هستند.

دهقان در ادامه افزود: ملت بزرگ ایران، این وعده الهی را با همه وجود در حماسه دفاع مقدس لمس کرده است و فتوحات بزرگی همچون شکست حصر آبادان، فتح سوسنگرد و بستان، فتح خرمشهر، آزادسازی مهران و دهلران را ناشی از این وعده الهی می داند.

وزیر دفاع در پایان با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای عملیات بزرگ بیت المقدس و حماسه جاوید فتح خرمشهر و همچنین ۱۷۵ غواص شهیدی که اخیرا پیکرهای مطهرشان به میهن اسلامی بازگشتند، گفت: امروز پاسداشت واقعی از خون شهیدان و فداکاری ایثارگران عزیز، حفظ و تقویت وحدت و گسترش و تعمیق همدلی و همزبانی برای پیشبرد آرمان‌های آنهاست.
انتهای پیام/