ایران هیچ محدودیتی برای همکاری با یونان ندارد

به گزارش افکارنیوز، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در دیدار با «الکسیس سیپراس» نخست وزیر یونان با بیان اینکه باید راهکارهای لازم را برای رفع موانع توسعه همکاری‌های دو کشور تعریف کرد، افزود: نیاز است تا زمینه‌های یک یادداشت تفاهم همکاری‌های مختلف بین ایران و یونان فراهم شود و این نیازمند افزایش رایزنی‌ها و تبادل هیأت‌ها بین دو کشور است.

در این دیدار همچنین نخست وزیر یونان با استقبال از مذاکرات هسته‌ای و دستیابی به توافق گفت: تحریم‌ها بر ضد ایران را اقدامی منصفانه نمی‌دانیم.
وی افزود: حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران بر تقویت ثبات در منطقه تاثیرگذار است.

سیپراس با بیان اینکه در شرایط کنونی مناسبات دو کشور، باید راه‌های ارتقای سطح مناسبات را بیابیم، گفت: ما نباید فرصت همکاری در زمینه‌های مورد علاقه را از دست دهیم.

نخست وزیر یونان با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ما در چند سال اخیر کاهش یافته است، افزود: باید تلاش کنیم تا راه‌های افزایش حجم مبادلات را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه هر دو کشور به صورت سنتی شرکای تجاری خوبی برای یکدیگر بوده‌اند، گفت: ما با این زمینه بسیار خوب، باید تلاش کنیم تا ضمن حفظ این ظرفیت‌ها توسعه روابط افزایش یابد.

نخست وزیر یونان با اشاره به اینکه انرژی و گردشگری دو زمینه بسیار مناسب برای توسعه همکاری‌هاست، افزود: یونان در بخش صادرات دارو، محصولات کشاورزی، همکاری‌های فنی و صادرات خدمات فنی مهندسی آماده است تا با ایران همکاری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افزایش گروه‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه گفت: عملیات تروریستی داعش تهدید و دغدغه جدی مشترک ماست و باید برای دفع آن برنامه ریزی جدی داشته باشیم.

نخست وزیر یونان افزود: دیگر کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای باید مسئولیت‌های خود را در این زمینه بپذیرند.