عده‌ای حرف‌های باطل را در زرورق حق می‌پیچند

به گزارش افکارنیوز، حسن رحیم‌پور ازغدی امشب در همایش انتظار عالمانه انقلابی و رسالت مبلغان دینی که در مرکز فرهنگی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار شد، اظهار کرد: نخستین شهدای انقلاب در مشهد مقدس به شهادت رسیدند با این دید تفکر انتظار مهدویت از قدیم در حوزه‌های ما وجود داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: هنگامی که بحثشیعه انگلیسی مطرح می‌شود اشاره به شخص خاصی نیست بلکه یک تفکری است که با غلظت‌های مختلف از قبل وجود داشته است.

وی بیان کرد: همان‌هایی که امام حسین(ع) آنها را برای یاری طلب کرد و به یاری حضرت نرفتند، همان‌ها شیعه انگلیسی بودند لذا اینگونه افراد عقل اجتماعی و سیاسی ندارند.

وی ادامه داد: در سال‌های قبل از انقلاب سطح معارف دینی و منبرهای موجود در برابر وهابیت و بهائیت بسیار سطحی بود هرچند علمایی نیز وجود داشتند که بسیار برجسته بودند، با این دید امام راحل با یک اقلیتی از علما تلاش کردند و اکنون اسلام و ایران امروز نقطه توجه جهان شده است و حتی در حماسه دفاع مقدس طلبه‌هایی نیز حضور داشتند که یک پای آنها در جبهه بود و پای دیگر در حوزه و اینگونه تفکری انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر‌نشان کرد: امروز افرادی وجود دارند که در زمان انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی نقشی نداشتند اما بعد از انقلاب مسئولیت بر عهده گرفته‌‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات موجود توهم اسلام‌شناسی است، گفت: بخشی از افراد از اسلام اطلاعات کاملی ندارند و از روایات و احادیثنیز اطلاعی ندارند.

وی یادآور شد: نخستین درسی که می‌توان از ائمه اطهار(ع) گرفت این است که تکرار مکررات نکنیم و حرف‌های واضح را تکرار نکنیم زیرا ائمه با اخلاق عملی مشکلات مردم را حل می‌کردند و بنای انبیاء بر پرحرفی نبوده است حتی پیامبر اکرم(ص) سطح بسیاری از مطالب را با اعمال خود به مردم می‌آموختند.

این کارشناس مسائل فرهنگی و سیاسی عنوان کرد: ۹۵ درصد حرف‌های خوب را مردم می‌دانند و لذا مسائل را باید به‌گونه‌ای مطرح کرد که به فرقه‌ای محدود نشود چرا که مخاطب اسلام و تشییع کل بشر است، با این حال ائمه حرف‌هایشان را طبقه‌بندی می‌کردند و هر حرفی را به هر مخاطبی نمی‌زدند چرا که درک همه مردم به مانند هم نیست.

وی خطاب به جمع طلاب و مبلغان دینی حاضر در جلسه بیان کرد: مسائل را به طرز فرقه‌ای نباید بیان کرد زیرا این موارد مسائل اسلامی هستند و تنها به شیعه ارتباط ندارد و جهانی است، همچنین مسئله مهدویت را می‌شود به‌گونه‌‌ای بیان کرد که تمام عالم در برابر این تفکر زانو بزنند.

وی اظهار کرد: بعضی از ما مسئله مهدویت را فقط با نگاه شیعی مطرح می‌کنیم اما این درحالی است که همه ادیان مسئله آخرالزمان را قبول دارند و آثارش در ادیان آنها وجود دارد با این حال در اهل سنت روایات زیادی از مهدویت نقل شده است و بیش از ۲۱۰ نفر از بزرگان اهل سنت کتاب برای حضرت مهدی(عج) نوشته‌اند و حتی در منابع وهابیت روایاتی مربوط به حضرت مهدی(عج) آمده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: آرمان‌‌ و نهضت حضرت مهدی(عج) در راستای توحید است و باید مسائل مرتبط به مهدویت را به‌ گونه‌ای مطرح کنیم که عالم در برابر این تفکر به زانو در بیاید.

رحیم‌پور‌ازغدی تصریح کرد: نکته بعد این است که معارف اسلامی از درجات اهمیت مختلفی برخوردارند و در کنار این موارد روایاتی نیز وجود دارد که سند صحیح و یا اشتباه دارند لذا شناخت حق از باطل مهم است.

وی بیان کرد: در بعضی از مدارس حوزه مسئله کمیت دنبال می‌شود و به دنبال جذب طلبه هستند لذا حداکثر حوزه‌های کشور باید ۱۰ هزار طلبه داشته باشند و در کنار آن برای حضور و سخنرانی در محافل و منبرها‌ باید مطالب را از قبل مطالعه کرد و بدانند که برای مردم چه چیزی را مطرح می‌کنند.

وی یادآور شد: عده‌ای حرف‌های باطل را در زرورق حق می‌پیچند و تحویل می‌دهند اما انبیاء با اعمال و رفتارشان حرف را به مردم می‌آموختند همچنین امام راحل به آنچه که می‌گفتند یقین داشتند و به مردم منتقل می‌کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه می‌فرمایند جای تعجب هست که هر کسی دین مخصوص برای خود ساخته و حتی اگر هر جا گرفتاری پیدا می‌کنند مرجع تقلیدشان خودشان هستند با این دید باید گفت فرقه‌های زیادی داریم که در نقاط مختلف وجود دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: توسل به اولیای خدا وسیله‌ای برای رسیدن به توحید است و این شرک نیست اما عده‌ای خلاف معنی توسل را ساخته‌اند و همین‌گونه است که شیعه انگلیسی، وهابی تکفیری هر دو یک چیز را می‌گویند لذا جریان وهابیت متحجرترین در دنیاست و اغلب مسائل را قبول ندارند و این جریان وهابیت قبل از آسیب زدن به شیعه با اهل سنت این کار را انجام دادند و نتیجه این رفتارها حاکمیت کفر و ظلم بر دنیا است.