شکایت دولت از ۱۳ نماینده تذکر دهنده درباره مسئولان ۲ تابعیتی / رد این شکایت از سوی مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانیافکارنیوزدر راهروهای امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی شنیده شده که معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری از ۱۳ نماینده ای که در رابطه با فعالیت مسئولان دو تابعیتی در دولت، به رئیس‌جمهور تذکر داده بودند، شکایت کرده است.


خبرنگار ما پیگیر این خبر شد.

فاطمه آلیا نماینده تهران در مجلس که یکی از ۱۳ نماینده تذکر دهنده است با تائید این خبر گفت: چون در تذکر نمایندگان اسمی از شخصی برده نشده بود، این شکایت رد شده است.

این ۱۳ نماینده در جلسه علنی روز پنجم بهمن سال گذشته در تذکری به حسن روحانی رئیس جمهور تاکید کردند که طبق قانون بکارگیری افراد دو تابعیتی در مناصب دولتی جایز نمی‌باشد، لیکن متأسفانه شاهد هستیم یکی از مسئولین ارشد دفتر جنابعالی دارای تابعیت مضاعف از کشور آمریکا می‌باشد. در اختیار داشتن مشاغل و مناصب حساس دولتی، سیاسی و اقتصادی توسط افرادی با تابعیت دوگانه می‌تواند مخاطره‌آمیز بوده و کشور را با چالش مواجه کند و شما قطعاً واقف هستید افرادی که مناصب حکومتی دارند نباید زیر پرچم کشورهای بیگانه قسم وفاداری یاد کنند.
همچنین در این تذکر آمده بود: دولت یازدهم نیز بهتر است برای دچار نشدن به حاشیه‌های افراد دو تابعیتی نسبت خود را با مسئولان و مدیران دارای تابعیت مضاعف روشن کرده و برای حل تبعات منفی حاصل از فعالیت آنها و یا برکناری‌شان چاره‌ای بیاندیشد.

این تذکر به امضای فاطمه آلیا، زهره طبیب‌زاده، سید محمود نبویان، محمد سلیمانی و روح اله حسینیان نمایندگان تهران، جواد کریمی‌قدوسی نماینده مشهد، حبیب آقاجری نماینده بندرماهشهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد، ابراهیم آقامحمدی نماینده خرم‌آباد، روح‌الله عباسپور نماینده بوئین‌زهرا، سیدمرتضی حسینی نماینده قزوین و سیدعلی طاهری نماینده گرگان رسیده بود که در جلسه علنی ذکر شده از سوی هیئت رئیسه مجلس قرائت شد.

آلیا در گفتگو با خبرنگار افکار نیوز با بیان اینکه بعد از این تذکر معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری از ۱۳ نماینده مذکور با اتهام تشویش اذهان عمومی شکایت کرد، گفت: شکایت مذکور از سوی دادگاه به مجلس ابلاغ شد تا نمایندگان برای ادای توضیحات در دادگاه حاضر شود.
وی افزود: بر اساس ساز و کار مجلس شورای اسلامی هر گاه شکایتی از نمایندگان از سوی هر فرد و یا نهادی مطرح شود، این شکایت ابتدا در هیئت نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مطرح می شود و چنانچه دلایل شکایت مذکور در راستای ایفای وظایف نمایندگی باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد و رد می شود ولی اگر دلایل شکایت خارج از وظیفه نمایندگی مجلس باشد، به نماینده یا نمایندگان ابلاغ می شود تا در دادگاه حاضر شوند.
این نماینده تهران اضافه کرد: ظاهر شکایت معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری پس از ارجاع به این هیئت رد شده چرا که اعضای هیئت دلیل این شکایت را در راستای ایفای وظیفه نمایندگی تشخیص دادند.
شکایت دولت از نمایندگان به نماینده حقوقی مجلس اعلام شده بود.
بعد از تذکر این نمایندگان، روابط عمومی دفتر رییس جمهور در اطلاعیه ای اعلام کرد که اخیرا و باکمال تأسف شاهدآن بودیم که تنی چند از نمایندگان محترم، به عنوان تذکّر به رئیس جمهور و بدون هر گونه تحقیق و یا پرسش و گفتگو، افترایِ مجعولِ برخی از رسانههای افراطی وابسته به صهیونیست ها در ایالات متحده آمریکا را تکرار نموده و عنوانی را به یکی از مسولین ارشد دفتر رئیس جمهور نسبت دادند که کذب محض بوده و به هیچ وجه واقعیت ندارد