عراقچی: پرونده‌های PMD باید پاک شود

به گزارشافکارنیوز، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای کشورمان پیش از عزیمت به وین گفت: اگر با گروه ۱ + ۵ به توافق برسیم و پروتکل الحاقی هم در این توافق وجود داشته باشد، طبعا دسترسی‌های مدیریت شده بدون هیچ گونه سوء استفاده آنها، در پروتکل الحاقی و توافق وجود خواهد داشت.

وی بازرسی از مراکز حساس و مکان‌های نظامی را دغدغه مهم ایران دانست و گفت: طبعاً هیچ کشوری اجازه چنین کاری را به بیگانگان نمی‌دهد و به هیچ وجه، بازرسی از مراکز نظامی، مورد پذیرش ما نخواهد بود.

باید روشن شود که پرونده های PMD غلط بوده است


وی درباره بحث‌های مربوط PMD(ابعاد احتمالی نظامی) هم گفت: پاک شدن پرونده های «پی. ام. دی» خواسته ایران است و باید روشن شود که پرونده‌های «پی. ام. دی» غلط بوده و در مذاکرات نیز فشار می‌آوریم که در چارچوب توافق، باید تکلیف این پرونده‌ها روشن شود؛ پرونده‌هایی که که علیه ملت ایران به دروغ درست کرده‌اند و به خورد افکار عمومی دنیا داده شده است.

عضو ارشد تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای کشورمان گفت: باید روشن شود که همه اینها کذب بوده و ادعاهای غلطی است.

عراقچی تصریح کرد: در این چارچوب، دو طرف به دنبال راه‌حل‌هایی هستند که آژانس بتواند به سوال و پرونده‌های گذشته ایران یک پاسخ درخور پیدا کند، اما هنوز هیچ راه‌حلی نهایی نشده و همچنان مشغول رایزنی هستیم.

توافق خوب را هرگز فدای زمان نمی‌کنیم


عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: هرچند ۱۰ تیر برای پایان مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ در نظر گرفته شده است، اما توافق خوب و مطلوب را هرگز فدای تاریخ زمانی نمی‌کنیم و هیچ تاریخ مشخصی برای ما مقدس نیست.

هشتمین دور رایزنیهای هستهای قرار است ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران در وین و بین معاونان وزیر خارجه ایران و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار شود.