مردم اجازه کوتاه آمدن جلوی دشمن را نمی دهند
گروه سیاسی -

حمیدر رضا ترقی رئیس مرکز امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو باافکارنیوزبا اشاره به حضور بی سابقه مردم در مراسم تشییع شهدا اظهار داشت: ملت ایران دست از آرمانهای خود بر نداشته و مهمترین چیزی که در ذهن مردم ما ارزش دارد واز آن پاسداری می کرده و ارزش و تکریم قائل هستند در واقع مقاومت و ایثار رزمندگان کشورمان هستند که در برابر دشمن ایستادند و این روحیه در واقع حقیقت دیگری را برای مسئولین روشن کرد که مردم از مبارزه و جهاد و شهادت در راه آرمانهایشان نه تنها خسته نشده اند بلکه محکمتر از گذشته در این راه حرکت می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: پیامهای مردم به صورت خودجوش در راهپیمایی بسیار مهم بود که نشان می داد مردم از مسئولینشان خواستار مقاومت در برابر استکبار جهانی هستند و مردم حاضر به از دست دادن عزتشان نیستند و اجازه نمی دهند مسئولانشان به خاطر حقوق ملت شرف مردم را زیر پا بگذارند و جلوی دشمن کوتاه بیایند و برخوردی ضعیف و منفعلانه داشته باشند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: پیام دیگر این شوق و حضور گسترده مردم این بود که مسئولانی که سعی می کنند با تکیه بر بیرون و اتکا به ظرفیت های خارجی بخواهند مشکلات را بر طرف کنند پی ببرند که ظرفیت داخلی اگر در مسیر آرمانها و اعتقادات مردم قرار بگیرد چه ظرفیت عظیم و بزرگی است.

ترقی تاکید کرد: ارزشها برای مردم شهدا و رزمندگان و ایثارگران هستند نه کنسرت و مسائل ترویج هنرمندان که امروز به مساله اصلی دستگاه فرهنگی کشور قرار گرفته است.

وی افزود: مردم برای دفاع از ارزشها و پاسداشت این شهدا اینگونه حضور پیدا می کنند و این نشان می دهد که راه مردم از راه کسانی که فکر می کنند نیاز مردم گوش دادن به کنسرت و از این قبیل مسائل است جداست و ارزشها نزد مردم متفاوت از کسانی است که دستگاه فرهنگی را می گردانند.

ترقی با اشاره به ایستادگی برخی در مقابل فرهنگ مقاومت و شهادت گفت: هر کس در برابر فرهنگ شهادت که فرهنگ مقاومت و ایستادگی است بایستد ذلیل و منفور مردم است.