توافقی که حقوق هسته‌ای ایران را حفظ نکند توافق بد است

به گزارش افکارنیوز، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ و لزوم دستیابی به یک توافق خوب در این مذاکرات، در مورد ویژگی‌ها و شاخص‌های توافق بد اظهار داشت: توافق بد توافقی است که حقوق ما را حفظ نکند؛ ما به‌عنوان کشوری که فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز دارد، حق داریم که در این زمینه فعالیت کنیم.

وی بر همین اساس تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران عدم دستیابی به بمب هسته‌ای را خط قرمز خود می‌داند، لذا بر اساس قوانین بین‌المللی، ان‌پی‌تی و آژانس حق داریم که در همه عرصه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای فعالیت کنیم، بنابراین ایران چنین حقی را دارد و این حق باید محفوظ بماند و هرچیزی غیر از این به توافق برسد، یک توافق بد است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در ادامه گفت: حق دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای و حفظ دستاوردهای آن همچنین داشتن حق تحقیق و توسعه از جمله حقوق قانونی جمهوری اسلامی ایران است و هر توافقی که این حقوق را از ملت ایران سلب کند، یک توافق بد است.

بروجردی در پایان تأکید کرد که جمهوری اسلامی ایران تنها بهدنبال دستیابی به یک توافق خوب با ۱+۵ است و هرچیزی غیر از این پذیرفتنی نیست.