دلایل نمایندگان برای استیضاح فانی

به گزارش افکارنیوز، قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری نشست استیضاح وزیر آموزش و پرورش در هفته جاری در مجلس، گفت: آنچه که در طرح استیضاح آمده واقعیت‌هایی است که موجود است و موکلین خواهان آن هستند زیرا در فضای آموزش و پرورش این موارد را می‌توان مشاهده کرد.

وی افزود: در شرایط کنونی فضایی در ارتباط با وزارت آموزش و پرورش حاکم است که اگر از عملکرد وزیر این وزارتخانه دفاع کنیم زیر سؤال می‌رویم و از جمله مواردی هم که مطرح می‌شود عدم ناتوانی وزیر در جلب توجه دولت به اهمیت و نقش آموزش و پرورش است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: مشکل آموزش و پرورش در مناطق محروم، مقاوم سازی و نوسازی مدارس، ‌ عدم اقدام جدی در مورد سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، عدم وجود رویکرد جدی و برنامه محور به دانشگاه فرهنگیان، مشکل معیشت فرهنگیان، ‌ سرانه مدارس شبانه روزی، سیاسی شدن فضای آموزش و پرورش و … از جمله مواردی است که از سوی فرهنگیان مطرح شده و در استیضاح نیز آمده است.

جعفری خاطرنشان کرد: اگر شرایط موجود را در نظر بگیریم شاید نتوان گفت که علت العلل همه مشکلات آموزش و پرورش شخص وزیر است. بلکه رویکرد دولت به آموزش و پرورش باید تغییر کند.

وی افزود: در فضای مجلس ۲ فکر در ارتباط با استیضاح وجود دارد یکی اینکه آیا وضعیت بعد از استیضاح در آموزش و پرورش بهتر میشود یا خیر؟ و دیگر اینکه تعدادی از نمایندگان مطرح میکنند چون موارد مندرج در استیضاح خواسته فرهنگیان است استیضاح باید انجام شود.