پیشنهاد سفیر عربستان برای تغییر نظام ایران!

به گزارش افکارنیوز، یکی از صدها هزار سند افشا شده از وزارت خارجه، کشور و دفاع عربستان توسط «ارتش سایبری یمن» که یک ماه پیش یک نسخه از کل اسناد فاش شده را در اختیار خبرگزاری فارس قرار داد، نشان می‌دهد که سفیر عربستان در ایران راهکارهایی را برای کمک به تغییر نظام در ایران، به ریاض پیشنهاد داده است.

سفیر عربستان در این سند ادعا می‌کند که «بالا بودن نرخ بیکاری و تورم در ایران و آنچه او آن را " رشد فساد و پارتی‌بازی در طبقه میانی و بالای دولت ایران "، خواند سبب انتشار حس ناامیدی در میان شهروند ایرانی شده و در نتیجه تمایل زیادی به تغییر دولت و نظام دارد.

سفیر عربستان می‌افزاید: از طریق استفاده از وسائل ارتباط جمعی که اشتباهات و مشکلات سیاسی و اقتصادی و اجتمای جامعه ایران را بزرگ‌نمایی کند، می‌توان اهداف دلخواه را محقق کرد. در کنار این عوامل می‌توان از دخالت‌های خارجی ایران در عراق و سوریه و لبنان و یمن و خلیج[فارس] نیز استفاده کرد.

سفیر سعودی در ادامه استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و عربی‌زبان که مخاطبش مردم عرب جنوب و غرب ایران است، را در کنار اینترنت و شبکه‌های اجتمای مانند فیس‌بوک و توئیتر را پیشنهاد می‌کند و می‌گوید که علاوه بر این ابزارها می‌توان از روزنامه و مجلات فارسی‌زبان استفاده کرد و آنان را در اینترنت قرار داد تا ساده‌تر در دسترس مردم ایران باشد.

سفیر سعودی در ادامه بدون اشاره به منافقین، از آنچه معارضان و مخالفان خارج‌نشین ایران است نام می‌برد و می‌گوید که «باید اعضایی از معارضان ایران در خارج را حمایت کرد و با آنان هماهنگی کرد و آنان را تشویق کرد تا تصویر شکنجه‌هایی که نظام ایران علیه ملت و مردم دیگر درمنطقه انجام می‌دهد، بارز کرد».

او در ادامه می‌گوید، در نهایت می‌توان با هماهنگی میان تلاش‌ها و متحد کردن اقدامات چند کشور در منطقه برای مقابله با توسعه نفوذ ایران، باید درباره آنچه ایران در منطقه انجام می‌دهد، آگاهی‌بخشی کرد و در این راه می‌توان از مبلغان مذهبی سنی که ادعاهای ایران و شیعه را باطل کند، نیز بهره برد.

خبرگزاری فارس طی روزهای آینده اسناد دیگری از وزارت خارجه عربستان سعودی را با هدف آگاهی‌بخشی به افکار عمومی درباره اقدامات عربستان سعودی در منطقه منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/ص