همکاری با آژانس متعارف باشد

به گزارش افکارنیوز، مصطفی کواکبیان با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و غرب اظهار داشت: معتقدم تیم مذاکره کننده هسته ای باید با دست پر و با یک توافق خوب به کشور بازگردد، یعنی توافقی که عادلانه و همراه با احقاق حقوق هسته ای ملت باشد.

وی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسئله هسته ای را بسیار کامل و داهیانه دانست و گفت: فرمایشات ایشان از مصوبه هسته ای مجلس هم جامع و کامل تر بود.

کواکبیان با تاکید بر لزوم لغو کامل همه تحریم ها تصریح کرد: باید به هر شکلی، نطفه ای که در شورای امنیت سازمان ملل و کنگره آمریکا در خصوص تحریم ها بسته شده است، خشکانده و تحریم ها به کلی لغو شود.

دبیرکل حزب مردم سالاری به مسئله وظایف آژانس بین المللی انرژی اتمی اشاره و تاکید کرد: همکاری آژانس با جمهوری اسلامی در بحثهسته ای نیز باید ادامه یابد و نظارت ها در حد متعارف باشد و نباید هیچ چیز غیرمتعارفی پذیرفته شود.

وی ادامه داد: پس از توافق، باید این امکان برای ما وجود داشته باشد که تحقیق و توسعه در زمینه مسئله هسته ای ادامه یابد و متوقف نشود و بتوانیم در چارچوب NPT پیشرفت مدنظر خود را بدست آوریم.

کواکبیان اظهار کرد: غربی ها خودشان هم می دانند که ما بر اساس فتوای مقام معظم رهبری به دنبال بمب هسته ای نیستیم و اگر بخواهند زیادی فشار وارد کنند، مردم متوجه خواهند شد و زیر بار زور نخواهند رفت.

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به مصوبه هسته ای مجلس تصریح کرد: مذاکره کنندگان ما می توانند به طرف مقابل بگویند همان طور که کنگره آمریکا وارد مقوله مذاکرات شده است، مجلس ما هم این حق را دارد که قانونی را در خصوص مذاکرات تصویب کند.

وی خاطرنشان کرد: من اصل این مصوبه را غیرلازم نمیدانم، هرچند شاید به برخی بندهای آن انتقاد داشته باشم، اما قانون هسته ای مجلس قطعا می تواند پشتوانه ای برای مذاکره کنندگان باشد.