پس از توافق توجیهی برای سپر موشکی آمریکا باقی نمی‌ماند

به گزارش افکارنیوز، سفیر روسیه در لندن تاکید کرد که پس از توافق هسته‌ای با ایران آمریکا دیگر توجیهی برای استقرار سپر موشکی در اروپا نخواهد داشت.

در حالی که روز گذشته ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در پیام تبریک «روز استقلال آمریکا» به باراک اوباما بر ادامه اختلافات مسکو و واشنگتن در برخی موضوعات تاکید کرده بود، سفیر این کشور در انگلیس بر اختلاف بر سر موضوع سپر موشکی ایالات متحده در اروپا تاکید کرد.

«الکساندر یاکوونکو» سفیر روسیه در انگلیس در مطلب کوتاهی در صفحه توئیتر شخصی خود با ربط دادن مذاکرات هسته‌ای ایران و سپر موشکی آمریکا نوشت: «پس از توافق با ایران، هیچ توجیهی برای سپر موشکی آمریکا در اروپا باقی نخواهد ماند».

اشاره سفیر مسکو در لندن به موضوع سپر موشکی آمریکا و ناتو در حالی صورت گرفته که مقامات واشنگتن بارها در توجیه بکارگیری این موشکها ادعا کرده‌اند که «به منظور مقابله با تهدیدات موشکهای بالستیک ایران» استقرار این سپر لازم است.

این اظهارات در حالی مطرح شده که مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۵ + ۱ در وین همچنان ادامه دارد و قرار است وزرای خارجه کشورهای طرف گفتگو خود را بار دیگر به اتریش برسانند.

انتهای پیام/