اهمیت مذاکرات برای ما کمتر از ایرانی ها نیست

به گزارش افکارنیوز، «سعدی احمد پیره» افزود: کشورهای غربی بیش از ۳۰ سال است که علیه نظام سیاسی ایران تلاش می کنند، اما نه تنها این کشور ضعیف نشده، بلکه امروز ایران تنها منحصر به ایران نیست و شما می توانید نقش این کشور را از آسیا تا آفریقا و آمریکا و اروپا ببینید.

بنابراین ضروری است کشورهای غربی با توجه به شکست سیاست های ۳۰ سال گذشته خود برای رسیدن به توافق بکوشند.

سعدی احمد پیره که مسوول روابط خارجی اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز هست، افزود: در تمام این سال ها کشورهای غربی کوشیده اند به ایران ضرباتی وارد کنند و تهران در مقام دفاع ازخود منجر به واکنش هایی شده است، سیاستی که اشتباه بوده و به عقیده ما باید ایران وارد عرصه بین المللی شود.

مقام کرد عراقی تصریح کرد: با ورود ایران به صحنه رسمی معادلات سیاسی می توان امیدوار بود که بسیاری از مشکلات منطقه ای با بهره گیری از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران حل و فصل شود.

سعدی احمد پیره ادامه داد: ایران امروز از توان بسیار بالایی برای حل مشکلات منطقه ای برخوردار بوده و می تواند این توان را در جهت استقرار صلح و آشتی صرف کند و باید به این کشور اجازه داد که نقش خود را ایفا کند.

عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت که ایران را امروز نمی توان از معادلات جهانی دور نگهداشت و سیاست های قهرآمیز علیه این کشور نیز شکست خورده است، لذا مذاکره کنندگان نباید این فرصت تاریخی را از دست بدهند.

همزمان با ادامه مذاکرات ایران با کشورهای ۵+۱ مقام های سایر کشورها نیز با حساسیت بیشتر این مذاکرات را پیگیری می کنند.