شمارش معکوس امت اسلام برای آزادسازی قدس شریف‌

به گزارشافکارنیوز،روز جهانی قدس " به ابتکار عمل امام خمینی(ره) به آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اطلاق شد درحالی که امروز شاهدیم روز قدس به آرمانی مشترک و صدایی واحد در جهان اسلام مقابل نظام سلطه و طاغوت تبدیل شده است.

روز جهانی قدس «یوم‌اللّه» است، روز سردادن ندای «لا‌اله‌الّا‌اللّه» و «محمدٌ رسول اللّه» است، قطره قطره خون شهدای فلسطین امروز فریادِ مسلمانی سر می‌دهد.

امروز سراسر ایران اسلامی «آرمان فلسطین» را به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران به سراسر امت اسلامی یادآوری می‌کنند که همانا مسلمانان در هر زمانی باید به ندای مظلومان عالم بشتابید. آری؛ امروز ابرقدرت‌ها از بیداری مظلومان و مستضعفان و از تحقق پیروزیِ خون بر شمشیر به هراس افتاده‌اند.

* هم‌گامی اصفهانی‌ها برای فریاد مظلومیت مردم فلسطین؛سخنران پایانی: حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری

امروز روز قدس است، روز دفاع از مظلومیت بشر، روز اقتدا به قبله نخست مسلمین، امروز روز جلب توجه جهانیان و مدعیان حقوق بشر به جغرافیای مظلوم غزه است.

دقایقی پیش راهپیمائی عظیم روز قدس همزمان با سراسر کشور در اصفهان از مسیرهای هشت‌گانه به سمت میدان امام و شهرستان‌های استان آغاز شد.

از ساعت ۱۰ صبح راهپیمائی از مسیرهای هشت‌گانه آغاز شده و قرار است در ساعت ۱۱ صبح در میدان امام(ره) همراه با سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین پور محمدی وزیر دادگستری ادامه پیدا کند.

این مراسم باشکوه امسال با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین پورمحمدی، وزیر دادگستری برگزار می‌شود، که مردم اصفهان امسال نیز مانند سال‌های گذشته حمایت خود را از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین در راه مبارزه با رژیم اشغالگر قدس اعلام و بار دیگر با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تجدید بیعت می‌کنند.

* راهپیمایی روز قدس در استان فارس آغاز شد؛سخنران پایانی:‌حجت‌الاسلام اختری،دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)

مردم روزه‌دار شهر شیراز با سردادن شعارهای " مرگ بر اسرائیل " و " مرگ بر آمریکا " راهپیمایی خود را با تجمع در میدان ۱۵ خرداد این شهر آغاز و به سمت شاهچراغ(ع) در حرکت هستند.

مسیر راهپیمایی در شیراز از چهار راه ۱۵ خرداد، چهار راه خیرات، چهار راه مشیر، سه راه پیروزی به سمت حرم مطهر احمدبن موسی(ع) است و پس از آن راهپیمایان در شبستان امام خمینی(ره) این آستان مقدس تجمع کرده و قطعنامه سراسری روز قدس را قرائت می‌کنند.

ارامنه و زرتشتیان شیراز نیز که همچون سایر اقشار مختلف سیاسی، فرهنگی، ورزشی، شخصیت‌ها و سایر گروه‌های اجتماعی قبل از راهپیمایی روز قدس با صدور بیانیه‌‌ای حضورشان را در راهپیمایی روز قدس اعلام کرده بودند در جمع راهپیمایان حضور دارند.

براساس این گزارش در ۲۹ شهرستان، ۱۰۴ شهر و بخش قابل توجهی از روستاها و مراکز دهستان‌های استان فارس نیز راهپیمایی آغاز شده است.

راهپیمایان پس از گذراندن مسیر تعیین شده راهپیمایی در مصلاها و محل اقامه نماز جمعه گردهم آمده تا علاوه بر قرائت قطعنامه پایانی از خطبه‌های نماز جمعه نیز بهره‌مند شوند.

گزارش میدانی خبرنگاران تسنیم حکایت از افزایش جمعیت به راهپیمایان، ایجاد صفوف به هم پیوسته با اتحاد و همدلی تمام و اعلام یک صدای انزجار از رژیم منحوس صهیونیستی دارد.

سخنران راهپیمایی روز قدس در شیراز ‌حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) است.

*راهپیمایی روز جهانی قدس در استان قم آغاز شد‌؛سخنرانی پایانی:حجت‌الاسلام اژه‌ایمعاون اول قوه قضائیه

راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس همگام با سراسر کشور با حضور علماء، مراجع عظام تقلید و اقشار مختلف مردم در استان قم آغاز شد.

راهپیمایی روز جهانی قدس ‌صبح امروز با حضور راهپیمایی‌کنندگان از مناطق مختلف شهر به سمت میدان شهید مطهری آغاز شده و پس از اجتماع مردم در این مکان به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) ادامه دارد.

سخنران مراسم پایانی روز جهانی روز قدس حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه است.

* راهپیمایی روز قدس در استان کرمان آغاز شد

راهپیمایی روز قدس همزمان با سراسر کشور در استان کرمان آغاز شد.

مردم روزه‌دار کرمانی از ساعت ۱۰:۳۰ صبح با حرکت در مسیرهای راهپیمایی به سمت مصلای کرمان، فریاد اعتراض خود را نسبت به مظلومیت ملت فلسطین و مظلومیت مردم بی دفاع یمن به گوش جهانیان می‌رسانند.

در طول مسیرهای راهپیمایی صندوق‌های کمک به مردم بی دفاع یمن و فلسطین آماده شده است.

*راهپیمایی روز قدس در استان یزد آغاز شد

روزه‌داران یزدی هم اینک با حضور در میدان شهید بهشتی(ره) شعارهای مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

مسیر راهپیمایی در یزد از میدان شهید بهشتی، خیابان امام خمینی(ره)، چهارراه شهدا، خیابان قیام انجام می‌شود و روزه‌داران در نهایت در مسجد ملااسماعیل یزد تجمع می‌کنند.

نکته جالب توجه در این مراسم که علاوه بر مردم، مسئولان استانی هم یک صدا حضور دارند، حضور اقلیت‌های دینی در محکوم کردن جنایت‌های مستکبران عالم است.

*راهپیمایی روز جهانی قدس در استان گیلان آغاز شد؛سخنرانی پایانی: حجت‌الاسلام ذوالنور، کارشناس مسائل سیاسی

راهپیمایی این روز بزرگ صبح امروز در سراسر استان به سوی میعادگاه‌های نماز جمعه و در شهر رشت از مبادی چهارگانه به سمت مصلی رشت آغاز شد.

سخنران اصلی این مراسم در رشت، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، کارشناس مسائل سیاسی است.

همچنین دلاورمردان و شیرزنان شهرها و روستا‌های شهرستان رودبار همزمان با سراسر کشور با راهپیمایی حماسی خود بار دیگر جنایات رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند.

مردم همیشه بیدار و روزه دار دیار میوه صلح و دوستی زیتون در شهرهای رودبار، منجیل، لوشان، رستم آباد، توتکابن، جیرنده و بره سر و نیز روستای چهارمحل با مشتهای گره کرده و طنین رسای خود شعارهایی را در محکومیت آمریکا، اسرائیل و آل سعود سر دادند و تأکید کردند قدس و فلسطین اولویت نخست مسلمانان است.

سیل خروشان جمعیت، راهپیمایی خود را در رودبار از مسجد حضرت ولی عصر(عج) پایین بازار آغاز و پس از طی مسافت ۳ کیلومتری وسط بازار، بلوار امام خمینی(ره) در مصلی امام خمینی(ره) رودبار حضور پیدا کردند.

*آغاز راهپیمایی روز قدس مردم علوی تبار مازندران؛سخنران پایانی: معاون فرهنگی حزب‌الله لبنان

راهپیمایی روز قدس مازندران از دقایقی پیش در شهرهای مختلف استان آغاز شد.

حماسه حضور مردم مازندران در ساری از میدان شهید قاسمی ساری آغاز و تا میدان شهدای این شهر ادامه دارد، مردم روزه‌دار استان علوی تبار مازندران در یک روز هوای گرم تابستانی به خیابان‌ها آمده‌اند.

راهپیمایی روز قدس شهرهای مازندران امسال در ۴۹ شهر، بخش و دهستان استان برگزار و هر لحظه برحضور پرشور مردم در این روز در خیابان‌های شهرهای استان افزوده می‌شود.

معاون فرهنگی حزب‌الله لبنان سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس در مرکز مازندران در مصلای جمعه ساری است.

* آغاز راهپیمایی روز قدس در سراسر آذربایجان شرقی؛سخنران پایانی: حجت‌الاسلام آل‌هاشم، رئیس عقیدتی سیاسی ارتش

راهپیمایی روز جهانی قدس از دقایقی پیش در تبریز و شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی آغاز شد.

به گزارش تسنیم، این راهپیمایی در تبریز از مسیرهای نه‌گانه به سمت مصلی امام خمینی(ره) آغاز شده که بر اساس گزارش میدانی تسنیم از مسیرهای آغازین این راهپیمایی، لحظه‌به‌لحظه مردم روزه‌دار تبریز با مشت‌های گره کرده علیه آمریکا و اسرائیل به صفوف مبارزه جهانی علیه استکبار می‌پیوندد.

تبریزی‌ها در این راهپیمایی با پشتیبانی مستحکم از انتفاضه مردم فلسطین، ضمن لبیک به پیام مقام معظم رهبری، دفاع از خط مقاومت در فلسطین، لبنان، یمن و بحرین، در مقابل سیاست‌های استعماری اسرائیل غاصب را یکی از انگیزه‌های اصلی حضور در این مراسم عنوان می‌کنند.

تمامی مسیرهای راهپیمایی تبریز تا ساعت ۱۱.۳۰ به جایگاه سخنرانی راهپیمایی در سه راهی طالقانی - مصلی می‌رسند که قبل از قرائت قطع نامه ده‌بندی، در پایان این مراسم حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم، رئیس عقیدتی سیاسی ارتش به سخنرانی می‌پردازد.

مردم روزه‌دار آذربایجان در شهرستان‌ها نیز با تجمع در مصلی‌های نماز جمعه، حمایت قاطع خود را از مظلومین جهان، به‌ویژه فلسطین اعلام خواهند کرد و با شعارهای " مرگ بر اسرائیل " و " مرگ بر آمریکا " خواستار آزادی قدس شریف هستند.

* راهپیمایی روز قدس در آذربایجان‌غربی آغاز شد؛سخنران پایانی: حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی جانشین نماینده ولی‌فقیه در سپاه

مردم روزه دار آذربایجان غربی ‌صبح امروز با حضور در ابتدای مسیرهای اعلام شده در ۱۶ شهرستان استان راهپیمایی وحدت بخش خود را در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و با هدف تاکید بر اهمیت آزادسازی فلسطین آغاز کردند.

راهپیمایان در ارومیه در میدان ولایت‌فقیه گرد‌هم آمده اند تا از مسیر خیابان شهید محمد منتظری، به میدان دفاع مقدس رسیده و از طریق بلوار رسالت به مصلای امام خمینی(ره) رهسپار می‌شوند تا در پایان این مراسم به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ‌گوش فرا دهند.

هم‌اینک صدها هزار نفر از مردم آذربایجان غربی در شهرهای ارومیه، خوی، میاندوآب، بوکان، مهاباد، نقده، اشنویه، ماکو، چالدران، شوط، پلدشت، تکاب، پیرانشهر، سردشت، سلماس، چایپاره، محمدیار، نوشین شهر و شاهین دژ راهپیمایی خود را با سر دادن شعارهای " مرگ بر اسرائیل " و " مرگ بر آمریکا " آغاز کرده‌اند.

* راهپیمایی روز ‌قدس در خراسان رضوی آغاز شد‌؛سخنران پایانی: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس

راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در استان خراسان رضوی و مشهد مقدس آغاز شد.

در مشهد مقدس، این راهپیمایی از محل میدان ۱۵ خرداد ‌صبح امروز با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و کشوری آغاز شده است.

سیل خروشان جمعیت حاضر در این راهپیمایی به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کرده و در نهایت با تجمع در حرم منور رضوی و با سر دادن شعارهای استکبارستیزانه برائت خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند.

سخنران مراسم پایانی روز جهانی روز قدس حجت‌الاسلام حسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است.

* راهپیمایی روز جهانی قدس در زنجان آغاز شد؛سخنران پایانی: سردار شریف، مسئول روابط‌عمومی کل سپاه

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر ایران اسلامی در زنجان آغاز شد.

در این مراسم هزاران نفر با سر دادن شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و زورگویان و یاوه‌گویان زده و با آرمان‌های امام خمینی(ره) تجدید میثاق می‌کنند.

این راهپیمایی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استانی و کشوری از میدان قائم زنجان آغاز شده و به سمت مصلی خاتم‌النبیاء در حرکت است.

سخنران پایانی روز جهانی قدس در زنجان سردار رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس کشور و مسئول روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران است.

* فریاد «مرگ بر اسرائیل» در سراسر استانی اردبیل طنین‌انداز شد؛سخنران پایانی: آیت‌الله فاضل‌گلپایگانی

راهپیمایی روز قدس که در اردبیل از دقایقی پیش آغاز شده، مردان و زنان غیرتمند دیار دارالارشاد با حرکت در مسیر خیابان امام خمینی(ره) در حالی که با سر دادن شعارهایی از دشمنان عالم اسلام و ظالمان در سرتاسر جهان اعلام برائت و انزجار می‌کنند، مسیر راهپیمایی را می‌پیمایند.

مردم ولایی و غیور دیار سترگ سبلان در حالی که تمثال‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و پرچم پرافتخار و سه‌رنگ جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند با مردم مظلوم دنیا و به ویژه فلسطین اعلام همدردی می‌کنند و حرکت‌های وحشیانه و ظالمانه رژیم منفور صهیونیستی را محکوم می‌کنند.

اردبیلی‌ها با شعارهای «مرگ بر اسرائیل کود‌کش»، «مرگ بر آمریکای بی‌وجدان»، «سکوت هر مسلمان خیانت از است به قرآن»، «الله‌اکبر»، «هیهات منه الذله»، «یا ایها المسلمون اتحدو اتحدو»، «منافق منافق ننگت باد ننگت باد»، «از غزه تا یمن کودکشی را متوقف کنید» به جهانیان اعلام می‌کنند که در مقابل این جنایات و کودک‌کشی‌های اسرائیل تنها نظاره‌گر نباشند و با شعارهای توخالی حقوق بشر در حق بشریت ظلم نکنند.

راهپیمایی‌کنندگان در این آئین باشکوه و سراسر غرور و افتخار پلاکاردها و نوشته‌هایی را با تصاویر جنایات و وحشیگری‌های صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین با شعارهایی مبنی بر اینکه به کدامین گناه این کودکان کشته می‌شوند، در دست گرفته و از مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین حمایتشان را با فریادهای خشم و انزجار از اسرائیل و آمریکا اعلام می‌کنند.

در این سیل خروشان مردمی که ‌علیه رژیم غاصب صهیونیستی به‌راه افتاده تمامی مردم از هر قشری و گروهی از پیر و جوان، کوچک و بزرگ، زن و مرد و همه و همه آمده بودند تا به دشمنان اعلام کنند که همواره یاری‌گر مظلومان جهان بوده و قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین و کودکان رنج‌کشیده را تنها نمی‌گذارند.

راهپیمایی مردم اردبیل که از ساعت ۱۱ از تقاطع ایستگاه سرعین آغاز شده تا مصلای اردبیل ادامه می‌یابد و در پایان این مراسم تلاوت قرآن، قرائت بیانیه و سخنرانی آیت‌الله فاضل گلپایگانی انجام شده و مردم غیرتمند و روزه‌دار اردبیل در مصلای این شهر نماز جمعه را به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل اقامه می‌کنند.

* راهپیمایی روز قدس در استان البرز آغاز شد؛سخنران پایانی: حجت‌الاسلام سید صدرالدین شریعتی

مردم روزه‌دار شهر کرج با سردادن شعارهای " مرگ بر اسرائیل " و " مرگ بر آمریکا " راهپیمایی خود را با تجمع در میدان شهداء این شهر آغاز و به سمت مصلی نمازجمعه در حرکت هستند.

مسیر راهپیمایی در کرج از میدان شهداء، خیابان مهدیه(مظاهری)، میدان توحید، بلوار امامزاده حسن(ع) است و پس از آن راهپیمایان در مصلی نمازجمعه تجمع کرده و قطعنامه سراسری روز قدس را قرائت می‌کنند.

براساس این گزارش در شهرستان‌ها، شهرها و بخش قابل توجهی از روستاهای استان البرز نیز راهپیمایی آغاز شده است.

راهپیمایان پس از گذراندن مسیر تعیین شده راهپیمایی در مصلاها و محل اقامه نمازجمعه گردهم آمده تا علاوه بر قرائت قطعنامه پایانی از خطبه‌های نماز جمعه نیز بهره‌مند شوند.

گزارش میدانی خبرنگاران تسنیم حکایت از افزایش جمعیت به راهپیمایان، ایجاد صفوف به هم پیوسته با اتحاد و همدلی تمام و اعلام یک صدای انزجار از رژیم منحوس صهیونیستی دارد.

براساس این گزارش، دقایقی پیش استاندار البرز، فرماندار کرج، فرمانده انتظامی استان البرز، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، اعضای شورای شهر و شهردار کرج نیز به جمع راهپیمایان روز قدس در کرج پیوستند.

سخنران راهپیمایی روز قدس در کرج ‌حجت‌الاسلام والمسلمین سید صدرالدین شریعتی است.

* راهپیمایی باشکوه روز قدس در خراسان‌جنوبی آغاز شد؛سخنران پایانی: حجت‌الاسلام رئیسی، دادستان کل کشور

مردم خراسان‌جنوبی اعم از زن و مرد، پیر و جوان، کودک و نوزاد امروز به‌خیابان آمدند تا اتحاد امت اسلامی علیه ظلم و ستم و استکبار را به تمام جهان نشان دهند.

راهپیمایی روز جهانی قدس در خراسان‌جنوبی از ساعت ۱۱ صبح در بیش از ۳۰ نقطه این استان آغاز شده و هم‌اکنون در حال برگزاری است.

سخنران راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در شهرستان بیرجند حجت‌الاسلام رئیسی دادستان کل کشور و نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان است.

راهپیمایی روز قدس در مرکز استان از میدان ابوذر به سمت خیابان ارتش، خیابان پاسداران و میدان قدس ادامه دارد.

به گفته خبرنگاران سایر شهرستان‌های استان نیز شور و شوق مردم در تمام شهرستان‌ها، برای شرکت در راهپیمایی روز جهانی قدس وصف‌ناپذیر است.

* راهپیمایی روز جهانی قدس در لرستان آغاز شد؛سخنران پایانی: حجت‌الاسلام داوودی استاد حوزه علمیه قم

همزمان با سراسر کشور مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان‌های استان لرستان آغاز شده و مردم مومن و انقلابی این استان با سردادن شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» به سمت میعادگاه‌های نماز جمعه درحرکت هستند.

در شهرستان خرم‌آباد مرکز استان لرستان راهپیمایی روز جهانی قدس دقایقی قبل از میدان شهدا با حضور اقشار و گروهای مختلف مردم، هوشنگ بازوند استاندار لرستان، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی نماینده ولی‌فقیه در لرستان و دیگر مسئولان استان آغاز شده و اکنون مردم روزه‌دار این شهرستان با فریاد «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از مسیر سه‌راه الشتر به سمت مصلی الغدیر خرم‌آباد در حال حرکت هستند.

مراسم راهپیمایی روز قدس در شهرستان خرم‌آباد با سخنرانی حجت‌الاسلام داوودی از فضلای حوزه علمیه قم به پایان می‌رسد.

در بروجرد نیز راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف مردم دقایقی قبل از میدان قیام این شهرستان آغاز شده و راهپیمایان با سردادن شعارهایی در محکومیت رژیم غاصب اسرائیل به سمت مصلی نماز جمعه در حرکت هستند و در پایان مراسم حجت‌الاسلام ترابی‌نژاد امام‌جمعه این شهرستان به ایراد سخن می‌پردازد.

مردم مومن شهرستان چگنی نیز همگام با دیگر مردم استان دقایقی پیش راهپیمایی خود را از مقابل مسجد صاحب‌الزمان(عج) این شهرستان آغاز کردند و پایان این مراسم حجت‌الاسلام سید احمد تقوی معاون ستاد نماز جمعه کشور به سخنرانی می‌پردازد.

راهپیمایی روز قدس در شهرستان سلسله دقایقی قبل از میدان امام خمینی(ره) این شهرستان آغاز شد و در این مراسم مسئولان و امام‌جمعه شهرستان در کنار مردم فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند و پس از راهپیمایی حجت‌الاسلام صالحی امام‌جمعه موقت شهرستان سلسله به ایراد سخن می‌پردازد.

در شهرستان کوهدشت نیز اقشار مختلف مردم، فرماندار، امام‌جمعه شهرستان و دیگر مسئولان دقایقی پیش راهپیمایی خود را از مقابل مسجد صاحب‌الزمان این شهرستان با شعار «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» آغاز کردند و اکنون به سمت میعادگاه نماز جمعه در حرکت هستند و این پایان با سخنرانی حجت‌الاسلام طهماسبی به پایان می‌رسد.

در شهرستان دورود نیز راهپیمایی قدس با حضور اقشار مختلف مردم، فرماندار، امام‌جمعه و دیگر مسئولان این شهرستان ساعت ۱۱:۳۰ از میدان امام حسین(ع) راهپیمایی آغاز و با سخنرانی حجت‌الاسلام حقیان امام‌جمعه شهرستان دورود به پایان می‌رسد.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان الیگودرز در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان از میدان آزادی این شهر با اجتماع مردم مومن و انقلابی این شهرستان ساعت ۱۱:۳۰ آغاز و در پایان راهپیمایی حجت‌الاسلام امیدیان از فضلای حوزه علمیه قم به سخنرانی می‌پردازد.

مراسم روز جهانی قدس در پلدختر نیز با حضور مردم، فرماندار، امام‌جمعه و نماینده مردم این شهرستان ساعت ۱۱:۳۰ در میدان شهید بهشتی آغاز می‌شود و در پایان راهپیمایی علی کائیدی نماینده مردم پلدختر در مجلس به ایراد سخن می‌پردازد.

مراسم راهپیمایی روز قدس در شهرستان دلفان با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان و امام‌جمعه شهرستان ساعت ۱۱:۳۰ از جنب جهاد کشاورزی این شهرستان آغاز می‌شود و در پایان راهپیمایی جعفر طولابی در جمع مردم به ایراد سخن می‌پردازد.

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در رومشکان نیز با حضور مردم انقلابی، فرماندار، مسئولان و امام‌جمعه شهرستان ساعت ۱۲ از میدان فردوسی برگزار می‌شود و در ادامه مراسم حجت‌الاسلام جمیاری امام‌جمعه این شهرستان به سخنرانی می‌پردازد.

در شهرستان ازنا مراسم راهپیمایی روز قدس با حضور اقشار مختلف مردم، فرماندار، مسئولان شهرستان و امام‌جمعه شهرستان ساعت ۱۲:۱۵ از میدان شهید صادقی آغاز می‌شود و در پایان مراسم حجت‌الاسلام هراتی مطلق امام‌جمعه شهرستان ازنا به ایراد سخن می‌پردازد.

* راهپیمایی روز جهانی قدس در استان گلستان آغاز شد؛سخنران پایانی: استاندار گلستان

مردم روزه‌دار استان گلستان با حضور در خیابان‌ها‌، مسیرهای تعیین شده راهپیمایی روز جهانی قدس تا میعادگاه نماز جمعه را می‌پیمایند.

روزه داران گرگانی با سردادن شعارهایی مانند " داعشی و تکفیری عامل اسرائیل‌اند، با همه جنایت گروهکی ذلیل‌اند "، " در کشتن مسلمان در هر دیار و کشور، داعشی و اسرائیل متحد یکدیگر "، " فریاد یک امت، نجات قدس است "، " مرگ بر اسرائیل "، " مرگ بر آل سعود "، بار دیگر به جهانیان نشان می‌دهند که در سایه اتحاد و همدلی امت های اسلامی، رژیم غاصب صهیونیستی نابود می‌شود.

این راهپیمائی در گرگان مرکز استان گلستان از میدان مرکزی شهر آغاز شده و مردم به سمت مصلی وحدت این شهر را طی کرده و تجمع می‌کنند و سخنران این مراسم استاندار گلستان است.

مسلمانان روزه‌دار گلستانی در دیگر شهرستان های استان نیز در آخرین جمعه از ماه پرفیض و مبارک رمضان در لبیک به فرمان بنیانگذار فقید نظام جمهوری اسلامی ایران حضرت امام(ره) به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر با آرمان های والای آن پیر سفر کرده و منادی وحدت اسلامی و مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین تجدید بیعت کنند.

* بوشهری‌ها آزادی قدس شریف را فریاد زدند؛ سخنران پایانی:سرلشکر رحیم صفوی، مشاور عالی مقام معظم رهبری

مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در مرکز استان بوشهر از خیابان امام خمینی(ره) با شرکت پرشور روزه‌داران به‌ویژه جوانان و نوجوانان آغاز شد.

راهپیمایی روز جهانی قدس در بوشهر که با شرکت سردار سرلشکر رحیم صفوی مشاور عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار بوشهر و سایر قشرهای روزه‌دار برگزار شده است، آنان آزادی قدس شریف، حمایت از ملت مظلوم فلسطین و نابودی دژخیمان رژیم صهیونیستی فریاد می‌زنند.

براساس گزارش خبرنگاران تسنیم از سایر نقاط مختلف استان بوشهر، مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در دشتستان، گناوه، دیلم، دشتی، تنگستان، دیر، جم کنگان و عسلویه با حضور پرشور روزه‌‌داران برگزار شده است و راهپیمایان فریادهای نابودی جنایتکاران اسرائیلی، آل‌سعود، استکبار، تکفیری‌ها و حمایت از ستم‌دیدگان فلسطینی، یمنی و آزادی قدس شریف سردادند و خواستار اتحاد مسلمانان برای مبارزه با تکفیری‌های داعش و دیگر دشمنان اسلام شدند.

* راهپیمایی روز جهانی قدس در ایلام آغاز شد

همراه با سایر مسلمانان جهان مردم ولایت‌مدار ایلامی نیز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود از ظلم و جور و رژیم صهیونیستی را نشان دادند.

مراسم راهپیمایی ‌صبح امروز از مسیر چهارراه رسالت آغاز شده است و مردم در حال حرکت به سمت میدان شهید کشوری و سپس بلوار آزادی تا مصلای بزرگ امام خمینی(ره) در شهر ایلام هستند.

این مراسم در سایر شهرستان‌های استان ایلام نیز برگزار می‌شود و مردم حضور حماسی خود را به تمامی دنیا نشان می‌دهند.

* خروش ضد صهیونیستی در سرزمین آفتاب؛سخنران پایانی: آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی

راهپیمایی عظیم روزجهانی قدس در اراک ‌صبح امروز و از میدان شهدای این شهر آغاز شده است. در این مراسم که جمع کثیری از مردم و اقشار مختلف مردمی حضور دارند، روحانیون و طلاب، مسئولان و مدیران ارشد و اجرایی استان مرکزی دوشادوش مردم استان حضور یافته اند.

مردم با سردادن شعارهای " مرگ بر آمریکا " و " مرگ بر اسرائیل " انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی ‌به‌نمایش گذاشته‌اند.

مردم روزه‌دار اراک، پس از پیمودن مسیرهای راهپیمایی در مصلی اراک حضور یافته تا ضمن گرامیداشت روز قدس، در نماز پرفضیلت جمعه نیز شرکت کنند.

براساس برنامه‌ریزی انجام شده آیت‌الله محسن اراکی دبیر‌کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی سخنران مراسم روز جهانی قدس در اراک است.