ادعای یک روزنامه / درخواست ۱ + ۵ از ایران درباره حزب الله

به گزارش افکارنیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» چاپ لندن در شماره امروز خود در گزارشی به آخرین ساعت‌های مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۵ + ۱ در وین پرداخت و با اشاره به تداوم رایزنی‌های وزرای خارجه کشورهای غربی و جمهوری اسلامی ایران، به موضوع تمدید مجدد مذاکرات تا فردا پرداخت و تاکید کرد که «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا پس از دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی‌اش در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی «توئیتر» نوشت: همچنان موضوعات سختی باقی مانده که نیازمند راه حل(توافق) هستند.

این روزنامه به نقل از منابعی که آنان را منابع آگاه در تهران توصیف کرد، مدعی شد برخی اعضای گروه غربی در مذاکرات تلاش می‌کنند به ضمانت‌هایی سیاسی و امنیتی مبنی بر توقف حمایت‌های ایران از سازمان‌هایی مانند «حزب الله» لبنان و جنبش فلسطینی «حماس» دست پیدا کنند. این سازمان‌ها در لیست سیاه تروریسم قرار دارند. این کشورها همچنین خواستار(محدودیت) ارتباط ایران با برخی سازمان‌های منطقه مانند «انصار الله» حوثی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت شدند.

هشتمین دور مذاکرات هسته‌ای در راستای نگارش برنامه جامع اقدام مشترک از روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه در سطح معاونان در شهر وین در جریان است. در این مدت شاهد مذاکرات وزرای خارجه ایران و آمریکا و نیز مذاکرات دو جانبه ایران با طرف‌های روسی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی و نیز مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بودیم.

به گزارش فارس در سیزدهمین روز مذاکرات، شرایط دو هفته گذشته تغییر یافت زیرا طرف آمریکایی رو به تهدید آورده و اعلام کرد که حاضر است در صورت نرسیدن به اهدافش به واشنگتن بازگردد. اوباما نیز شانس توافق را کمتر از ۵۰ درصد خواند تا نشان دهد آمریکا در مسیر پروپاگاندای خود از هیچ مهرهای بی بهره نمیماند.