همه از پایان بازی مذاکرات سخن می گویند

به گزارش افکارنیوز، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی نوشت که اکنون آمریکا، ایران و کشورهای اروپایی در مذاکرات هسته‌ای از «مقصد نهایی و پایان بازی» حرف می‌زنند.

در حالی که مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱ + ۵ همچنان ادامه دارد و بر اساس خبرها وزرای خارجه چین و روسیه هم قرار است خود را به وین برسانند، یک روزنامه آمریکایی از تغییر عمده در محور بحث‌های طرفهای گفتگو خبر داده است.

روزنامه نیویورک تایمز که همواره مواضع آن به کاخ سفید نزدیک بوده، در گزارشی نوشت: «در حالی که مذاکرات همچنان ادامه دارد، بحثها به سمت پایان بازی و مقصد نهایی تغییر جهت یافته است».

در گزارش این روزنامه که «دیوید سنگر» و «مایکل گوردون» نوشتند آمده است: «عصر روز شنبه پس از حضور وزرای خارجه فرانسه و انگلیس، ‌ آقای کری با شرکای مذاکره خود دیدار کرد که احتمالا این دیدار برای بررسی چگونگی ترسیم توافق و تلاشهای دقیقه نودی مورد نیاز جهت پیشبرد کار انجام شده است».

نویسندگان آمریکایی با اشاره به تغییر محور بحثها در مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱ + ۵ افزودند: «برای اولین بار شاهدیم که ایرانی‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها همه در حال حرف زدن درباره پایان بازی و مقصد نهایی مذاکرات هستند».

این مطلب در حالی منتشر شده که همین دو نویسنده روز گذشته در یادداشتی نوشتند که همچنان موضوعات اختلافی بین ایران و ۱+۵ باقی است و اینکه لغو تحریمهای تسلیحاتی از مهمترین موانع توافق است.