تکذیب خبر ارسال متن توافق به تهران

به گزارش افکارنیوز، یک منبع آگاه در تهران ضمن تکذیب خبر خبرگزاری آسوشیتدپرس در خصوص ارسال توافق به حصول توافق هسته‌ای طی روز جاری و ارسال آن به پایتخت‌ها اظهار داشت: «تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در صورت رعایت خطوط قرمز از اختیار کافی برای توافق با ۱ + ۵ برخوردار است و نیازی به ارسال متن به تهران نخواهد بود».

وی تاکید کرد تنها توافقی برای تهران قابل پذیرش است که خطوط قرمز اعلام شده از سوی نظام در آن رعایت شده باشد. در صورت حصول توافق نیز، همان روندی که در آمریکا توسط کنگره طی می‌شود، می‌تواند در تهران نیز طی شده و توافق به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

این منبع آگاه افزود که تمام تعهدات بین‌المللی کشور لاجرم و بر اساس قانون اساسی، نیازمند تصویب مجلس است. با توجه به قانونی که برای صیانت از دست‌آوردهای هسته‌ای در مجلس تهیه و تصویب شده و امروز از سوی رئیس جمهور ابلاغ نیز گردیده، مجلس دست‌کم این حق را دارد که بر حسن اجرای این مصوبه نظارت دقیق داشته باشد.

شایان ذکر است، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه به نقل از دو دیپلمات مدعی شده است که توافق اولیه هسته‌ای امروز آماده می‌شود.

این خبرگزاری در ادامه مدعی شده است که این نسخه از توافق برای تائید نهایی به پایتخت‌ها ارسال شده و در صورتی که مخالفتی با آن صورت نگیرد، روز دوشنبه رسما اعلام می‌شود.

انتهای پیام/