واشنگتن نیاز خود را به عنوان نیاز ایران نفروشد

به گزارش افکارنیوز، محمداسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ‌ ضمن تاکید بر عدم پذیرش توافق به هر قیمتی از سوی جمهوری اسلامی گفت: تیم مذاکره کننده ایرانی کاملا در جریان خطوط قرمز مدنظر جمهوری اسلامی قرار دارند لذا آنها باید تلاش کنند که موارد مدنظر مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و ملت بزرگ ایران را در توافقنامه رعایت کنند.

وی درباره توافق خوب مدنظر ایران افزود: در صورتی که توافق خوب و منصفانه حاصل شود، این امر قطعا از سوی ملت ایران مورد قبول قرار خواهد گرفت.

کوثری تاکید کرد: ‌ اگر کوچکترین خدشه‌ای در رابطه با خطوط قرمز ایران در توافقنامه نهایی وجود داشته باشد مجلس شورای اسلامی و ملت ایران حساسیت لازم را در قبال این موضوع خواهند داشت زیرا خطوط قرمز نظام اسلامی بارها به صورت شفاف و واضح از سوی مقام معظم رهبری تکرار شده و اجرای آن بر همگان لازم است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها و به ویژه دولت اوباما که برآمده از حزب دموکرات است به دلیل شکست در عرصه سیاست داخلی این کشور بیشتر از ایران نیازمند توافق هسته‌ای است، تاکید کرد: دولت اوباما در دوران فعالیت خود جز جنگ و شکست ارتش آمریکا در خاورمیانه و از دست دادن کشورهای تحت سلطه‌اش در نقاط مختلف دنیا دستاورد عمده ای نداشته لذا می‌کوشد با حصول توافق با ایران، از آن به عنوان یک موضوع مثبت در دوران فعالیت خود یادگاری باقی بگذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیر سؤال بودن دولت اوباما به دلیل شکست آمریکا در عراق و افغانستان و فرار نظامیان آمریکایی از این کشورها اظهار داشت: آمریکایی‌ها در دوران اوباما هیچ کار مثبتی در پرونده خود نداشته‌اند. لذا تلاش دارند تا با توافق هسته‌ای مشکلات خود را پنهان کنند. هر چند که پذیرش توافق با ایران برای آمریکا سخت است.

ویدر پایان تصریح کرد: طرف مقابل سعی دارد برخلاف واقعیت، نیازمندی خودش را به توافق بر عکس جلوه داده و آن را نیازمندی جمهوری اسلامی به دنیا نشان دهد.