عربستان چه نوع توافقی با ایران را تایید می کند؟

به گزارش افکارنیوز، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بعد از اعلام توافق و جمع بندی مذاکرات هسته‌ای با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری عربستان «واس»، گزارش داد که رئیس جمهور ایالات متحده جزئیات توافق حاصل شده با ایران را با پادشاه عربستان درمیان گذاشته و تأکید کرده که واشنگتن نسبت به حفظ امنیت خاورمیانه احساس مسئولیت می‌کند.

پادشاه عربستان نیز در پاسخ اعلام کرده که کشورش هر توافقی را که مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی شود و ساز‌وکاری برای بازرسی از همه تأسیسات هسته‌ای این کشور را داشته باشد تأیید می‌کند.

بر اساس این خبر دو طرف آخرین جزئیات تحولات منطقه از جمله یمن را بررسی کرده‌اند و به گفته خبرگزاری عربستان بر روابط محکم و استراتژیک دو کشور پافشاری کردند.

عربستان که در کنار اسرائیل یکی از رژیم‌های مخالف حل و فصل پرونده برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران بود، بر اساس گزارش‌ها به دنبال ساخت چندین نیروگاه اتمی طی چند سال آینده است.

این کشور بارها ضمن تلاش برای به تعویق انداختن حصول توافق همواره موضع مخالفت خود را با توافق و رفع تحریم‌ها از ایران ابراز کرده است.

انتهای پیام/ب