بازتاب گسترده جمع بندی هسته‌ای در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش افکارنیوز، در ابتدای اعلام خبر توافق هسته ای برخی رسانه های غربی انتظار شکل گیری تجمعات خیابانی را در شهرهای ایران داشتند. اما با شکل نگرفتن این تجمعات برخی کاربران ایرانی در توییتر به کاربران غربی یادآوری کردند که با توجه به گرمای تابستان و روزه داری مردم احتمالا این گردهمایی ها به ساعات پایانی شب موکول می شود.

پست های جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در توییتر هم بارها باز نشر پیداکرد و از سوی کاربران شبکه های اجتماعی مورد بحثقرار گرفت. از جمله این پست ها می توان به مطلبی از وی اشاره کرد که در آن توافق هسته ای نه یک سقف بلکه ستونی مستحکم توصیف شده بود. وی در این پست بر افزایش همکاری های بین المللی با ایران تاکید کرده است.

یکی دیگر از پست های محبوب در شبکه های اجتماعی عکس سلفی عباس عراقچی با ظریف و تخت روانچی است که وی آن را در حساب کاربری اینستگرام خود آپلود کرده است.

شاید بتوان مهم ترین بحثکاربران شبکه های اجتماعی در اینترنت را به ابزار موافقت یا مخالفت با این توافق و استدلال های آنها در این زمینه مربوط دانست. در حالی که برخی از این افراد از توافق یاد شده اظهار خوشحالی کرده و با ارسال تصاویر شادمانی خود یا لطیفه هایی ابراز احساسات می کردند، برخی دیگر نیز با برشمردن نقاط ضعف توافق یاد شده در مورد پیامدهای آن هشدار دادند.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی هم تصاویر صفحات اول روزنامه های ایران و همین طور کاریکاتورهای منتشر شده در آنها در مورد توافق را بازنشر دادند. در این میان کاریکاتوری تحقیرآمیز از نتانیاهو مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت.

تعداد قابل توجهی از کاربران به خصوص در توییتر ترجیح دادند بخش های مهم اظهارات روسای جمهور و وزرای خارجه ایران و آمریکا و دیگر مسئولان دست اندرکار را بعد از توافق بازتاب دهند. همچنین میزگردهای خبری و تحلیل های شبکه های تلویزیونی مهم ایران و جهان نیز توسط بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و نکات مهم آنها در شبکه های اجتماعی منعکس گردید.

انتهای پیام/م