واکنش رسانه‌های اسرائیل به نتیجه مذاکرات

به گزارش افکارنیوز، سایت " دبکا " در مطلبی نوشت: "(توافق وین) دستاوردی برای اوباما و کری، و شکست نتانیاهو است. ایران فقط یک قدرت بزرگ هسته‌ای نیست، بلکه این کشور قدرت شماره ۱ منطقه‌ای است. "
دبکا همچنین تأکید کرد که یک افسر ارشد ارتش این رژیم در موضعی کاملا متفاوت با کابینه و وزیر جنگ گفته است: " توافق هسته‌ای تهدید نامتعارف علیه اسرائیل را در کوتاه مدت از بین برد، ولی در آینده ایران می تواند طی یک سال بمب هسته‌ای بسازد. "

" ایهود یعری " کارشناس شبکه ۲ رژیم صهیونیستی هم تأکید کرد: " توافق هسته‌ای حداقل باید طی ۱۰ سال، ۴ مسیری را که ایران می‌تواند به بمب دست یابد، قطع کند. همه کشورهای بزرگ با وجود(مخالفتهای) اسرائیل در برابر موضع قاطع ایران، به معامله پرداختند. خطر این امتیازها چیست؟ پاسخ(این سؤال) در حدود ۱۰۰ صفحه توافق و ۴ الحاقیه فنی آن قرار دارد. "

" الون بن دیوید " کارشناس سیاسی صهیونیست هم در روزنامه " معاریو " نوشت: " ما شکست خوردیم و باید به این موضوع عادت کنیم که یک کشور در همسایگی در حال هسته‌ای شدن است. "
وی افزود: " روزهای آتی خوشایند نیست. از لحظه امضای توافق، از بین رفتن لبخند از چهره ایرانیها دشوار خواهد بود. آنان پیروز شدند و اسرائیل شکست خورد. این شکست فقط برای اسرائیل نیست، بلکه شکست در نبردی بسیار مهم است، هرچند که این نبرد هنوز پایان نیافته است. بگذاریم این توافق بد باشد.

در اسرائیل نظر بر این است که هرچه این توافق بدتر باشد، فرصت برای به شکست کشاندن آن در کنگره بیشتر خواهد بود. تأثیر این جمع بندی از اکنون در کل منطقه حتی بیشتر از آینده احساس می شود. ایران با اعتماد به نفس به خود بیشتر اجازه می دهد که در هر منازعه در منطقه دخالت کند و جرأت ایران، بیشتر خواهد شد.